Първата изява на Кристиан Хорнер в света на автомобилния спорт след уволнението му от Ред Бул Рейсинг във Формула 1 се случи в интересна компания. Той вечеря с президента на ФИА Мохамед бин Сулайем и главния изпълнителен директор на Макларън Рейсинг Зак Браун.
Бин Сулайем публикува снимки на тримата в Инстаграм профила си с текст: „Вечер, прекарана в добра компания – благодаря, Кристиан Хорнер и Зак Браун“
View this post on Instagram
Хорнер бе отстранен от Ред Бул през лятото. Окончателното приключване на отношенията му с компанията отне известно време, докато бъде договорена компенсацията му. През последните седмици упорито се говори, че от Ферари мислят да го привлекат. Според информация на италианското издание на Моторспорт Хорнер щял да поиска два пъти и половина по-висока заплата от тази, която получава Фредерик Васьор понастоящем като шеф на Ферари във Формула 1. Твърди се, че французинът получава около $7 млн.
Слуховете, че е възможно Хорнер да отиде във Ферари продължават с ново развитие. Говори се, че Елкан съжалявал, че е продължил контракта на Васьор. Той вече има един опит да привлече Хорнер отпреди няколко години. Тогава Елкан пътува лично до Милтън Кийнс.
Ситуацията в Ред Бул обаче бе коренно различна и английският мениджър любезно отклонил офертата. Сега е възможно Елкан да е подновил интереса си
Не бива да се пренебрегва обаче въпросът как точно Хорнер би ръководил Ферари. В Ред Бул почти до уволнението му съществуваше необикновена за последните десетилетия във Формула 1 структура. В нея Хорнер и Хелмут Марко взимаха всички касаещи екипа решения. В падока дори наричаха отбора повече „Хорнер Рейсинг“ и не толкова Ред Бул Рейсинг, имайки предвид ролята на англичанина във формирането и управлението на тима от самото му създаване досега. Същевременно той остана нает служител и според наблюдатели няма желание да продължава в тази роля. Тоест за да се съгласи да ръководи отново отбор от Формула 1, Хорнер вероятно би поискал или пълна свобода, или дял в тима. Според последните слухове в Скудерията обмисляли варианта за някакви акции.
Във Ферари собствеността е поделена. 68,19% от компанията са на борсата. 21,20% от останалата част са собственост на Ексор (семейният холдинг на семейство Аниели, който понастоящем се управлява от Джон Елкан). Пиеро Ферари има 10,61%.
Информацията относно възможността Хорнер да отиде във Ферари – независимо при какви условия – е противоречива. Според някои източници разговори вече са водени. Самият Хорнер обаче се колебаел, тъй като възприемал Скудерията като „отровна чаша“. Другото, което го възпирало, била културата в Маранело да се търси виновен при провал и множеството уволнения вследствие на това.
В самия тим на Ферари се смята, че обмислят два основни варианта
При единия Васьор не бива уволнен, а структурата се изменя – като с Майк Крак в Астън Мартин. При другия е възможно да се въведе организация като в Макларън. Там Зак Браун е главен изпълнителен директор на Макларън Рейсинг и се занимава с политиката, спонсорите и т.н. Андреа Стела е шеф на тима и отговаря за всичко, свързано с екипа. В един подобен вариант е възможно Хорнер да стане връзката между висшето ръководство – Елкан и CEO-то Бенедето Виня – и тима на Ферари. Освен това ако бъде назначен в компанията, а не в отбора, то това ще остави на Скудерията допълнителни възможности, тъй като тримата най-високоплатени служители в отбора не влизат в бюджетните ограничения.
Има и трети вариант – Хорнер да стане консултант или съветник. Това пак може да мине през компанията и да не влияе на годишните разходи на Ферари. Хелмут Марко например дълги години бе наеман като съветник на Ред Бул в F1 през концерна.
Досега името на Хорнер бе свързвано основно с Астън Мартин, Алпин и Хаас
Анди Коуел не изключи директно възможността. Освен това каза, че Хорнер бил звънял на кажи-речи всички отбори в F1. Впоследствие говорил с Лорънс Строл и допълни, че засега поне нямало планове за привличането на сънародника му в Астън Мартин. Аяо Комацу потвърди, че имало „проучвателни разговори“ между Хорнер и Хаас. Стив Нилсен от Алпин каза, че не знае да има опити за привличане на бившия шеф на Ред Бул Рейсинг. Той все пак допълни, че „Кристиан и Флавио [Бриаторе] са приятели. Не съм наясно за какво са говорили. За момента не виждам нищо да сочи към присъединяване на Кристиан към Алпин, но не означава, че няма да се случи. Това все пак е Формула 1.“














