Кристиан Хорнер направи интересно сравнение на доминацията на Мерцедес. Шефът на Ред Бул се е чувствал все едно е излежавал присъда за дадено престъпление. Британецът също така каза, че за някои престъпления се дават по-малки присъди, отколкото годините, през които Мерцедес доминираше в спорта.
Мерцедес започна доминацията си след началото на турбо-хибридната ера през 2014 г. Отборът от Бракли спечели почти всички състезания в последвалите три кампании. Единствените изключения бяха отделни надпревари, които бяха спечелени от Даниел Рикиардо и Макс Верстапен. Себастиан Фетел също грабна победата в някои стартове с колата на Ферари
Доминацията на Мерцедес продължи и след промяната на техническите правила през 2017 г. Германският производител успя да се задържи на върха, въпреки усилията на Фетел и Ферари да детронират Люис Хамилтън. Серията на Мерцедес продължи до края на сезон 2020. Тимът от Бракли спечели 13 от общо 17 старта от тогавашната кампания, която бе съкратена заради пандемията от коронавирус.
Ред Бул успя да детронира Мерцедес в края на сезон 2021. Тогава Макс Верстапен спечели първата си световна титла при доста спорни обстоятелства. Мерцедес все пак успя да спечели трофея при конструкторите.
Миналата година Ред Бул наложи втория си период на доминация. Отборът от Милтън Кийнс разтълкува най-добре новите технически правила и триумфира в 17 от общо 22 старта. Този път обаче „Червените бикове“ станаха световни шампиони както при пилотите, така и при конструкторите.
Тази година Ред Бул има още по-сериозно предимство спрямо всички останали. Австрийският отбор спечели всички стартове от началото на сезон 2023 и на практика няма реална конкуренция. Мнозина пилоти и анализатори вярват, че Ред Бул ще спечели всички състезания през тази година. По този начин отборът от Милтън Кийнс налага доминация, която е по-голяма и от тази на Мерцедес.
Хорнер коментира успеха на Ред Бул след влизането в сила на новите технически разпоредби. Британецът заяви, че завръщането на неговия отбор в челото е бил дълго чакан момент.
„Седем дълги години, това е много време. Получавате по-малко за някои престъпления“, сподели Хорнер в подкаст на ESPN.
„Трябваше доста да изчакаме, преди да се върнем в конкурентна позиция. Трябваше да наблюдаваме отблизо толкова много победи на Мерцедес“, продължи шефът на Ред Бул. „Въпреки това в нито едни момент не сме губили от поглед целта си. Продължавахме да печелим състезания всяка година на писти, на които бяхме по-силни.“
„Никога не сме губили своята страст, просто трябваше да поставим липсващите елементи на мястото им. След това получихме конкурентен задвижващ агрегат и успяхме да се справим с Мерцедес“, добави Хорнер.
Тази година Ред Бул разполага с автомобил, който е силен на всякакви писти. Освен че има невероятна скорост, RB19 разполага и с отлична надеждност. Това позволи на Верстапен и Перес да спечелят всички 12 старта от началото на годината
Хорнер призна, че дори най-оптимистично настроеният човек в Ред Бул никога не бил предвидил такъв безупречен рекорд.
„И в най-смелите си мечти не можехме да си представим, че навлизаме в лятната ваканция без да бъдем победени по време на състезанията от Гран при, както и в спринтовете.“
„[По време на предсезонните тестове] през февруари знаехме, че разполагаме с добър автомобил. Все пак очаквахме Ферари да надгради миналогодишното си постижение и Мерцедес също да е близо до нас. Честно казано бяхме изненадани да видим колко конкурентни бяхме в сравнение с нашите съперници“, каза още Хорнер.
Хорнер добави, заяви, че не толкова силните години за Ред Бул са били от решаващо значение за полагането на основите на сегашната доминация.
„[Тези години] бяха изключително важни, тъй като активизираха отбора. Навлязохме в серия от победи и изведнъж нямахме никакъв шанс за нещо значимо.“
„Явявахме се на състезания и нямахме никакъв шанс за успех. Смятам, че това постави отбора на изпитание в много отношения, тъй като за много хора щеше да е много лесно да го напуснат в този момент“, обясни Хорнер.
„Трябваше да се борим със зъби и нокти в състезанията, които печелихме. Трябваше да се борим и да бъдем изключително внимателни, защото на практика бяхме изоставащи. Ако погледнете състезанията, които спечелихме през тези години, много от тях бяха на писти, където мощността не играеше ключова роля. Мисля, че 2021 г. беше може би най-епичният сезон в историята на спорта. Но ние бяхме готови за това предизвикателство и бяхме закалени в битките през годините преди това“, завърши Кристиан Хорнер.
Every weekend has been a sprint weekend in 2023 😉 pic.twitter.com/YLGJ8vKDMw
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) August 3, 2023