Шефът на тима на Ред Бул във Формула 1 Кристиан Хорнер заяви отново, че според него би трябвало новите правила в спорта да се отложат поне до 2023 г. Той обаче е наясно, че Ферари ще са против, защото в Скудерията не са сигурни, че настоящият им болид е достатъчно конкурентноспособен.
Тимовете се съгласиха да отложат въвеждането на новите технически правила за 2022 г. вместо през следващия сезон и да използват шаситата от тази година и през 2021-ва, за да спестят пари. Идеята е изобщо да не се правят нови проекти както за следващата година, така и да не се работи по тези за 2022 г.
„Екипите успяха да се обединят около контрола над разходите”, отбеляза Хорнер
„Големи, средни и малки отбори вече имаме съгласие да замразим много голяма част от автомобила. Вероятно ще са 60% от колата от 2020 г. до 2021 г. Ще остане все пак възможност за някои актуализации, най-вече на аеродинамиката между между сезоните. Вярвам, че е абсолютно правилно да се съсредоточим върху намаляването на разходите. Както казваше Рон Денис, ако искате да спестите нещо в този бизнес, не променяйте нищо. И беше абсолютно прав”, обясни още той пред Sky.
Според Хорнер няма да е лесно да е никак лесно създаването на напълно нови болиди и за 2022 г. при сегашната ситуация. Според него ще бъде „огромно усилие и много разходи да се правят изпитания на новите коли и прототипи на гуми през 2021 г”. Затова е възможно новите правила да бъдат отложени още веднъж. Ферари обаче категорично се противопоставя на това, както и на допълнителното намаляване на бюджетните ограничения.
„Лично аз бих настоявал за отлагане на новите правила за 2023-та или след това”, каза още англичанинът
„Но отбор като Ферари би казал: „Да, от гледна точка на парите ние разбираме и сме съгласни, но колата ни може да не е толкова конкурентна и затова искаме да започнем на чисто.” Разбира се, много от екипите по-назад също смятат, че редът би могъл да се промени от чист лист хартия. Но реалността е, че няма да промени нищо, а всичко това ще увеличи разходите в бизнеса през следващата година.”
Според Хорнер възможно краткосрочно решение са клиентските автомобили.
„Ако стигнем до крайности, не бих имах нищо против да кажем на по-малките отбори за една или две години: „знаете ли какво, зарежете тези изследвания и развитие. Вие трябва да сте състезателен екип и [в края на годината] в Абу Даби ще ви продадем колата си. Вземете я!”
Only one way to celebrate a 1-2 finish @redbullholden! ?Donuts… @Supercars style… ? #VASC pic.twitter.com/ihHFQmWlaV
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) April 15, 2020