Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хорнер: Новите правила може да се отложат за 2023 г., проучваме замразяване...

Хорнер: Новите правила може да се отложат за 2023 г., проучваме замразяване на още елементи

825
0

Отборите от Формула 1 обсъждат замразяване на голяма част от компонентите по болидите си и отлагане на новите технически правила за 2023 г., заяви Кристиан Хорнер. Целта е колкото се може по-голямо намаляване на разходите заради кризата, предизвикана от пандемията от COVID-19. В обширно интервю за BBC 46-годишният англичанин обсъжда също така работата на Гран при отборите в помощ на здравната система, „онези” коментари на Хелмут Марко и ситуацията с тайното споразумение между Ферари и ФИА.

Хорнер отбеляза, че все още никой не е наясно как кризата ще се отрази на Гран при

ФИА въведе мерки, чиято цел е ограничаване на разходите в условията на свиване на приходи. Според Хорнер ситуацията е такава, че новите технически правила – вече отложени с година – може да бъдат въведени чак за 2023 г.

„Основното, най-важното нещо е да не се харчи за повишаване на конкурентоспособността. Разбрахме се за хомологациите на монокока. Сега проучваме окачване, колела, скоростни кутии, може би около 60% от колите извън чисто аеродинамичните компоненти. Става дума да ги замразим за тази и следващата година. Говорим и за отлагане на новите правила с още един сезон. За мен би било напълно безотговорно да се натоварим с разходи за развитие през 2021-ва. Сега най-много от всичко ни е необходима стабилност. Въвеждането на всяка промяна води до разходи. Необходимо е да замразим колкото се може повече по болидите, за да издържим сега, да намалим харчовете. Това е най-отговорното поведение.”

Той бе категоричен, че Формула 1 – голям бизнес с огромна история – ще оцелее.

„Друг въпрос е дали всички отбори ще преодолеят кризата. Всички шефове на отбори трябва да работят в интерес на спорта и всички участници в него. Трябва да се постараем всички 10 екипа да се справят. Разликата с кризата през 2008-ма е, че тогава надпреварите продължиха, имаше събития. Днес се движим на сляпо.”

Сред мерките за свиване на разходите е удължаване затварянето на заводите

Шефът на Алфа Ромео Фредерик Васьор вече говори за тази възможност и идеята явно се посреща добре.

„Има ежеседмични дискусии, но според мен затварянето може само да бъде удължено – до края на април”, каза и Хорнер. „След това, в началото на май, ще преценим отново ситуацията. Никой не работи по нищо за колите и това е единственият справедлив начин на поведение. В крайна сметка говорим за състезания.”

Колкото и трудно да е положението в момента обаче, Хорнер не забравя, че Ферари има сключено тайно споразумение с ФИА. То бе оповестено от федерацията в опит да се сложи край на сагата около миналогодишната задвижваща система на Скудерията. Вместо това бе предизвикано сериозно брожение и макар Мерцедес да се отказа от действия срещу тима от Маранело, в Ред Бул нямат такова намерение.

„Тази тема е второстепенна в момента, но ще бъде повдигната на по-късен етап. Едно конфиденциално споразумение, засягащо легалността на противникова кола, очевидно е нещо, пораждащо въпроси. Сигурен съм, че в подходящия момент ще разговаряме с Жан [Тод], за да опитаме да разберем каква е тази договорка.”

Шефът на Ред Бул във Формула 1 често трябва да се справя и с коментари на съветника на тима Хелмут Марко

През последните седмици австрийският му колега даде няколко интервюта, предизвикали сериозен отглас в медиите. В едно от тях 76-годишният Марко посочи, че е посъветвал Макс Верстапен да хване COVID-19, за да е свободен да се състезава после. В друго разкри, че е предложил на Ред Бул да организират „корона лагер” за всичките си пилоти със същата цел. Според Хорнер тези коментари на австриеца са били направени тогава, когато все още не е било известно колко опасен е вирусът.

„Самият Хелмут посочи, че идеята не бе подкрепена. Но това бе коментар преди да се разбере сериозността на пандемията. Вирусът може да засегне и млади, и възрастни хора. Проект като този за респираторите демонстрира колко сериозно се отнасяме към ситуацията. Казаното от Хелмут никога не е било обсъждано сериозно.”

Хорнер не пропусна да отбележи работата на отбори от Формула 1 за разработване на апарати за обдишване в помощ на здравната система. Проектът се координира от техническия шеф на спорта от страна на Либърти Медия Пат Саймъндс.

„Ключът е тези устройства да стигнат възможно най-бързо до болниците. Възможностите на F1 за разрешаване на проблеми и бързо производство на компоненти за прототипи са несравними. Аз преценявам ставащото само по работата при нас, но не само нашият тим отговори по един феноменален начин”, каза Хорнер.