Кристиан Хорнер няма намерение да се оттегля от Ред Бул. Британецът разкри, че договорът му е до края на настоящото десетилетие (2030 г.) и потвърди отдадеността си към австрийския отбор, който ръководи вече 20 години.
Хорнер застава начело на Ред Бул в началото на 2005 г. и става най-младият ръководител на F1 отбор тогава. 53-годишният мениджър остава една от ключовите фигури в екипа и до ден днешен. Именно под негово ръководство Ред Бул постигна огромни успехи от 2009 г. насам. Екипът спечели четири титли при пилоти и конструктори в периода 2010-2013 г. От 2021 г. отборът отново печели шампионатът при пилотите, но беше победен два пъти при конструкторите
В началото на миналата година имаше сериозен скандал с Хорнер. Британецът беше обвинен в това, че е правил неприлични предложения на служител на тима от женски пол. Ръководството на компанията Ред Бул проведе дълго разследване и дори разпита Хорнер. В крайна сметка обаче всички обвинения към него бяха свалени. Така той остана начело на екипа и продължи да управлява с твърда ръка.
Следващият сезон ще бъде много важен за Ред Бул. Отборът от Милтън Кийнс ще се състезава със собствено задвижване, разработено заедно с Форд. Решението да се превърне в независим производител на двигатели бележи значителна промяна в траекторията на отбора. Преди това Ред Бул разчиташе на външни доставчици като Косуърт, Ферари, Рено и Хонда.
Наскоро Хорнер бе попитан относно ангажимента му към Ред Бул. Отговорът на британеца беше следния:
„Да. Имам договор с Ред Бул до края на десетилетието. Ангажиментът ми остава абсолютен“, каза Хорнер, цитиран от Racingnews365. Това изказване подчертава дългосрочната му визия за Ред Бул, както ролята му в неговото бъдеще.
Хорнер натрупа сериозен опит през последните две десетилетия начело на Ред Бул. Той разкри всички поуки, които си е взел и подчертава важността на постоянното развитие и адаптиране.
„В живота винаги се учиш и винаги прилагаш дадени уроци. Денят, в който си мислиш, че знаеш всичко и не се учиш, е и денят, в който се връщаш назад. Същото е в живота, същото е с автомобила, същото е с всичко останало. Винаги се учиш, винаги прилагаш наученото, за да се опиташ да правиш нещата по-добре в бъдеще“, обясни шефът на Ред Бул.
През последните години Хорнер има „вражда“ с колегите си Тото Волф и Зак Браун. Последният отправи остри критики към британеца по време на скандала в началото на 2024 г. Въпреки това шефът на Ред Бул отрече да има лоши чувства към Браун или Волф
„Не мисля, че можете да приемате тези неща лично. В този бизнес трябва да си дебелокож и просто трябва да се съсредоточиш върху убежденията и ангажиментите си“, заключи Кристиан Хорнер.
Ред Бул ще представи официално новия си болид малко преди тестовете в Бахрейн. Другата седмица екипът ще покаже новото оцветяване на RB21. Целта на Хорнер и Ред Бул е да покажат, че могат да печелят и без Ейдриан Нюи, който напусна в края на 2024 г.
Our carriage awaits
pic.twitter.com/cjP4nbOIHR
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) February 8, 2025