Кристиан Хорнер не пропусна да коментира новината за партньорството между Хонда и Астън Мартин. Шефът на Ред Бул заяви, че неговият отбор не би създал собствен двигател, ако е знаел за завръщането на японците през 2026 г.
Хонда си тръгна от F1 след финала на сезон 2021. Въпреки това японският производител остана технически партньор на Ред Бул и Алфа Таури до 2025 г. Затова австрийският екип създаде своя подразделение за задвижващи системи. То носи името „Ред Бул Пауъртрейнс“ и се намира до базата в Милтън Кийнс
Хонда прояви сериозен интерес към новите технически правила за силовите агрегати, които влизат в сила от 2026 г. Японците дори се регистрираха в списъка с производители за периода 2026-2030 г. Но до началото на тази седмица не се знаеше какво ще бъде участието на марката от Сакура.
По-рано тази седмица Хонда обяви официалното си завръщане си в F1. Японският производител ще доставя задвижващи системи на Астън Мартин. Британският отбор реши да отвори нова глава в своята история и приключва взаимоотношенията си с Мерцедес след края на сезон 2025.
От Ред Бул не пропуснаха да коментират завръщането на Хонда. Д-р Хелмут Марко отправи предупреждение към Астън Мартин и заяви, че японците са доста рестриктивни по отношение на своите двигатели. Макс Верстапен също изказа мнението си по тази тема. Нидерландецът заяви, че е жалко да види как Хонда отива при Астън Мартин.
Хорнер също коментира бъдещото сътрудничество между Хонда и Астън Мартин. Шефът на Ред Бул заяви, че неговият отбор е нямало да започне собствена програма за двигатели, ако е знаел за намеренията на японците. Хорнер добави, че Ред Бул вече не би приел да е един обикновен клиентки отбор.
„Перспективите на Ред Бул са следните- ние вече не сме само клиенти. За нас е важно да разполагаме със силовия агрегат на място, да го интегрираме напълно с шасито и да постигнем синергия с инженерите на двигатели и шасита, които са един до друг. В дългосрочен план тези предимства са значителни“, сподели Хорнер.
„Нямаше да създаваме собствен двигател, ако Хонда беше останала в F1. Те си тръгнаха в края на 2021 г. Очакванията не бяха те да се върнат само няколко години по-късно. В крайна сметка ние вече не можем да направим нищо по въпроса, тъй като си имаме програма с Форд“, добави шефът на Ред Бул.
Създаването на Ред Бул Пауъртрейнс осигури повече работни места в Милтън Кийнс. Екипът привлече голям брой специалисти от други производители, за да смекчи ограниченията, наложени от тавана на разходите
„В много отношения трябва да сме им благодарни, че ни подтикнаха да създадем собствен завод за двигатели. Създадените и осигурените работни места и партньорството с Форд [от 2026 г.] са особено вълнуващи за бъдещето, както и ангажиментът на Ред Бул и акционерите към проекта.“
„Дали щяхме да вземем същото решение, знаейки какво е решението на Хонда днес? Категорично не. Но ние го направихме и се ангажирахме с него. Колкото повече се развиваше начинът, по който вървяхме, толкова повече ползи виждаме за групата в дългосрочен план“, добави Кристиан Хорнер.
Вижте тази публикация в Instagram.