Кристиан Хорнер, както обяснява от време на време, че в ръководения от него екип на Ред Бул пилотите са равнопоставени, така след Гран при на Азербайджан побърза да „уточни“, че победата на Серхио Перес по улиците на Баку бе постигната с „малко късмет“. Каза още, че в ретроспекция прибирането на Макс Верстапен в бокса в момента, когато това се случи, е било грешка. В тима обаче били убедени, че болидът на Ник де Врис може да бъде прибрано без излизане на пистата на кола за сигурност. Обаждането за бокса дойде един завой преди Верстапен да излезе при входа на питлейна, точно след като на екраните се появиха първите кадри от инцидента на пилота на Алфа Таури.
„В конкретния момент решихме да извикаме Макс в пита вследствие на това, което видяхме. При него се бяха появили известни проблеми със задната част на болида му. Очевидно е, че Чеко бе точно зад него. Затова решихме, че от стратегическа гледна точка това е оптималният момент за пит на Макс. Доколкото видяхме, и четирите колела на Де Врис бяха на колата, не беше ударил бариера, двигателят още работеше. Изглеждаше като че ли ще тръгне на задна и ще продължи. Изобщо не очаквахме да се стигне до кола за сигурност, а не знаехме в какъв момент Шарл [Льоклер] може да спре в бокса и изведнъж да изскочи и пред двамата“, обясни Хорнер.
„Проблемът е, че нямахме ясна видимост към Де Врис. Един бърз поглед и това беше. Изглеждаше като че ли е спрял прекалено късно и е продължил направо, но без да удари бариерата. Обикновено удар в предпазните мантинели води до излизане на сейфти кар. В този случай обаче не изглеждаше да има такова нещо. Едва при повторенията се виждаше, че има повреди“, допълни шефът на Ред Бул в F1
Самият Верстапен каза на съотборника си преди излизането на подиума, че „понякога и това се случва. На теб ти се случи в Джеда.“
„Ще прегледаме ситуацията по-късно. Разбира се, отборът има по-цялостен поглед. Просто ще видим дали е можело да направим нещо по различен начин“, допълни той по-късно.
„По принцип не бях съвсем доволен от баланса в първия стинт. Погледнато в ретроспекция, може би не натисках достатъчно в някои завои. Но просто да видиш една спряла кола не би трябвало да е моментално решение за спиране в бокса, защото появата на сейфти кар може да ти струва повече, отколкото да останеш на пистата. Знам, че отборът винаги се старае да свърши възможно най-добра работа. Сега просто бе малшанс“, каза още Верстапен.
📻 „Yes guys, well done! VAAAMMOSSS!“ 🏆⭐️ pic.twitter.com/tOX8iX4KEB
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) April 30, 2023