Кристиан Хорнер похвали техническия екип на Ред Бул. Британецът е сигурен, че базираният в Милтън Кийнс отбор разполага с най-добрите инженери и специалисти в своята история.
Австрийският екип разтълкува най-добре новите технически правила на F1. До момента Ред Бул спечели 14 от 18 старта в тазгодишната кампания, което показва невероятната скорост на болида RB18. Това помогна на Макс Верстапен да защити световната си титла в Япония. Нидерландецът се намираше в собствена лига спрямо всички останали и спечели старта на пистата Сузука. Доминацията на 25-годишния състезател напомня на първата златна ера на Ред Бул от 2010 до 2013. Тогава Себастиан Фетел спечели четири световни първенства и се превърна в един от най-успешните пилоти в историята на F1.
Макар да спечели шампионата при пилотите, миналата година Ред Бул бе победен от Мерцедес при конструкторите. Сега Червените бикове имат огромен аванс пред Ферари и е въпрос на време да спечелят и при конструкторите. Това ще бъде първо отличие за тима от Милтън Кийнс от сезон 2013 насам.
Хорнер отдаде най-голяма почит на Ейдриън Нюи. Британският инженер отново успя да създаде автомобил, който да е с клади над своите съперници. Именно той бе главната причина за доминацията на Фетел от 2010 до 2013 г.
„Искам да изкажа благодарностите си на Ейдриън и целият технически отдел“, сподели Хорнер.
„Не трябва да забравяме и за другите ни специалисти. Сред тях са нашият технически директор Пиер Ваше, Енрико Балбо [ръководител на отдела по аеродинамика], Крейг Скинър [главен дизайнер], Бен Уотърхаус [ръководител на отдела по технически характеристики]. Мисля, че това е най-силният технически екип, който някога сме имали.“
„Според мен, това е доказателство за упоритата работа, която се извършва зад кулисите. Именно тя е довела до такова представяне. “
Шефът на Ред Бул разкри, че миналогодишната борба за титлата с Мерцедес е принудила отбора да премине към създаването на автомобила за тази година по-късно от планираното.
„Отборът успя да развива миналогодишната кола до последно и да се появи с толкова конкурентен автомобил. Ние бяхме последният отбор, който започна работата за новото поколение болиди. Бяхме под огромен натиск тази година с ограничението на разходите и всичко останало. Заради това бяха вложени много кръв, пот и сълзи в този проект.“
„Бях впечатлен от автомобилът и начинът, по който се адаптирахме към новите правила. Това беше феноменално представяне от всички участници в създаването на автомобила. Също така мисля, че Макс показа огромно израстване след като спечели първата си корона.“
„Начинът, по който караше, както и начинът, по който работеше през тази година, беше на друго ниво. Искам да изкажа цялото уважение към него, защото той наистина заслужава този шампионат.“
„Освен това, Всички във фабриката на Ред Бул, всички наши сътрудници и технически партньори просто вдигнаха оборотите тази година. Това беше толкова феноменално.“
Хорнер не пропусна и да похвали Хонда. Японският производител остана партньор на Ред Бул дори след „оттеглянето си“ в края на миналата година. Хонда бе основен спонсор на Гран при на Япония. В допълнение, логото на марката отново присъстваше на болидите на Ред Бул и Алфа Таури. По време на награждаването на Сузука директорът на проекта на Хонда в F1 Ясуаки Асаки прие трофея при конструкторите.
„Радвам се, че спечелим на Сузука, след като Хонда потвърди участието си през следващите три години. Искам да благодаря на г-н Асаки, който е един от героите зад кулисите в организацията на Хонда и HRC. Чувствах, че е редно той да вземе трофея при конструкторите след края на Гран при на Япония. Това бе много горд момент за всички в HRC“, обясни Хорнер.
„Наистина сме им благодарни за подкрепата, която ни окаха през предишните години. Те свършиха и чудесна като доставчик на задвижващи системи. Не трябва да забравяме и всички наши партньори. Един от тях е Exxon Mobil, които тази година ни доставиха ново гориво E10.“
„Трябва да съчетаем всичко, за да постигнем резултатите, които имаме. Ние направихме точно това и постигнахме такъв невероятен резултат.“
Накрая Хорнер отдаде дължимото и на собственика на Ред Бул.
„Трябва да изкажа едно голямо благодаря и на Дитрих Матешиц. Всичко, което той предостави на всички нас, както и безрезервната подкрепа от страна на Ред Бул са причината всички да сме тук. Затова благодаря на него, както и на всички в цялата компания за постигнатото до момента“, завърши Кристиан Хорнер.
How has it nearly been a week already? 🥹 Looking back at a memorable weekend at Suzuka 🏆
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) October 15, 2022