Компанията Ред Бул е отдадена повече на моторспорта, отколкото дори автомобилните производители, убеден е Кристиан Хорнер. Шефът на големия тим на Дитрих Матешиц във Формула 1 разказа в интервю за Аутокар още веднъж как в Милтън Кийнс са стигнали до решението да започнат да се занимават със задвижващи системи за Гран при. Понастоящем в базата на отбора една от сградите се преустройва за централа на Ред Бул Пауъртрейнс. Според плановете тя трябва да функционира изцяло в края на април 2022 г., а междувременно се набира персонал.
„Обстоятелствата ни принудиха да вземем това решение. Имахме страхотни взаимоотношения с Хонда през последните години, опцията бе да се върнем в света на клиентските задвижващи системи. Въпросът бе дали ще допуснем този компромис или ще оползотворим шанса да интегрираме екип за двигатели в техническия тим в Милтън Кийнс? Ще станем ли единственият друг отбор освен Ферари, където всичко е под един покрив? Беше едно адски смело решение, но това е Ред Бул.“
„Основата беше замразяването на настоящите задвижващи системи. От Хонда страшно много ни помогнаха, позволявайки ни да използваме интелектуалната им собственост. А сега градим екип, съсредоточен върху новите правила за двигателите. Предстои ни доста харчене през първите години, но вече се обсъжда лимит на бюджетите за агрегати, който изглежда напълно реалистичен за въвеждане в скоро време. Говорим за около 50 милиона евро за изследвания и развитие. Като се имат предвид настоящите бюджети, това е съвсем осъществимо.“
На въпроса дали от Ред Бул биха работили с някоя от марките на Фолксваген Груп, Хорнер посочи, че подобна сделка би имала конкретни условия.
„Отворени сме за сътрудничество с който и да е производител или техническа компания. Но желанието ни е всичко да е интегрирано под един покрив, затова и правим тази инвестиция. Така че сделката би била работа с нашата компания, а не обратното. Ние сме невероятно полезни за Либърти Медия и F1, защото бихме могли да доставяме агрегати и на други екипи ако се наложи. Производителите идват и си отиват. Наличието на независима компания за мотори като Ред Бул Пауъртрейнс е привлекателна опция за Либърти.“
„Ред Бул има два Гран при отбора и писта, работи във всички младежки категории и всички големи форми на автомобилен спорт в света. Не мисля, че има компания, която е по-отдадена на спорта от Ред Бул, включително производителите“, заяви Хорнер
„Стартирането на нещо ново е вълнуващо. Вече сме го правили с шасито. Сега предизвикателството е да сторим същото със задвижващите системи. А в истински Ред Бул дух, най-голямата мотивация е да ти кажат, че нещо не може да бъде направено. Необходим ни е конкурентоспособен агрегат и това е най-добрият път. Мерцедес нямаше да ни дадат, от Рено не искаха да го сторят, което не ни остави кой знае какъв избор. Трябва да се справим и да накараме Тото [Волф] да съжалява за това решение. Може би един ден той ще има нужда от двигател от нас!“
View this post on Instagram