Кристиан Хорнер се видя в крайна сметка с президента на ФИА Мохамед бин Сулайем на пистата Circuit of the Americas. Според наблюдавали ставащото срещата е продължила не повече от 15 минути, след което двамата са отишли в зоната на Ред Бул в падока. Президентът на федерацията си е тръгнал след това сравнително бързо. Досега срещата им бе отлагана на два пъти.
En na dik een kwartier komen ze samen naar buiten, Horner en Ben Sulayem. #F1 pic.twitter.com/SsAEseJ584
— Erik van Haren (@ErikvHaren) October 21, 2022
По принцип от Ред Бул бяха насрочили пресконференция за петък, която впоследствие отмениха. Смята се, че Хорнер и Бин Сулайем са се видели заради предложението от страна на ФИА към тима от Милтън Кийнс
От федерацията оповестиха, че екипът е превишил бюджета си за 2021 г. Отборът отрича да е в нарушение. Въпреки това получи оферта и ако я приеме, ще има определена от администриращата спорта организация санкция. Ред Бул няма да може да обжалва наказанието, но с това случаят ще приключи.
Ако от ръководеният от Хорнер отбор откаже да приеме предложението на ФИА, се тръгва по друг път. Той води към специална комисия – своеобразен съд, където двете страни да представят доводите си.
Хорнер ще участва в съботната пресконференция на шефове на отбори. Той е в група заедно с ръководителите на Макларън Рейсинг и Ферари – Зак Браун и Матия Биното
Браун изпрати писмо до ФИА и ръководството на Формула 1, в което призова за строга санкция срещу Ред Бул, наричайки превишаването на бюджета „измама“. Днес журналист засече американския мениджър при преминаването му през падока. В същото време Хорнер и Хелмут Марко бяха седнали на една от външните маси пред моторхоума на Ред Бул. Обобщението на журналиста за реакцията на Хорнер към Зак Браун бе: „Ако погледите можеха да убиват…“
Wenn Blicke töten könnten… pic.twitter.com/f5P173DdzX
— Christian Menath (@MSM_Christian) October 21, 2022
Биното също нееднократно призоваваше за сериозни санкции при нарушение на бюджетния лимит. На практика през целия сезон 2022 във Формула 1 шефът на Ферари повтаряше, че ограниченията трябва да се наблюдават внимателно.
Междувременно Йост Капито от Уилямс сподели пред Скай Германия, че през 2020 г. – последния сезон без бюджетни ограничения – отборите са можели да изпращат данните си до ФИА. Това е било по желание с цел да се проверява дали правилно разбират и прилагат регламента. В правилника има куп тънкости като например тази, че нови компоненти за колите може да има произведени в определени количества. Към лимита обаче се смятат само тези, които са реално използвани на писта.