Кристиан Хорнер не изключва избухването на конфликт между Макс Верстапен и Серхио Перес. Шефът на Ред Бул смята, че отношенията между двамата състезатели могат да се влошат тъй като се борят за световния шампионат. Хорнер също така отново подчерта, че няма пилот №1 в неговия отбор.
Ред Бул наложи доминацията си от началото на сезон 2023 в F1. Австрийският отбор спечели петте състезания до този момент, както в четири от тях записа двоен успех. Три от тях бяла дело на Верстапен, а останалите- на Перес. Така на практика Ред Бул няма никаква конкуренция и е абсолютен фаворит за защита на титлите от 2022 г. Според Мартин Брандъл, доминацията на Верстапен и Перес напомня много на тази на Ален Прост и Аертон Сена през 1988 г.
Хорнер е наясно, че Верстапен и Перес са устремени да спечелят световното първенство. Нидерландецът иска да стане шампион за трета поредна година, докато неговият съотборник се надява да бъде първият мексикански шампион в историята на F1. Шефът на Ред Бул не пропусна да им напомни, че интересите на екипа са на първо място.
„Имате двама пилоти, които са на работа в екипа“, сподели Хорнер в подкаста Extraordinary Tales With Seb Coe.
„Но, разбира се, имаме два шампионата. Единият е при конструкторите, който означава всичко за отбора, както и този при пилотите, който означава всичко за пилота. Да, понякога пилотите в един отбор са в конфликт помежду си, особено когато се борят за титлата“, продължи Хорнер. „Най-важното нещо, което съм виждал през годините, е да бъдем откровени и да се опитваме да решаваме нещата по открит начин и да водим трудни разговори за това какво се очаква.“
„Пилотите трябва да знаят, че не карат само за себе си. Те карат в гащеризон на Ред Бул и представляват надеждите на 1500-те души в нашия екип и компаниите, които имат всички партньори, акционери. В крайна сметка те представят не само себе си.“
Хорнер признава, че при такъв сценарий може да възникне конфликт между Верстапен и Перес. Въпреки това британецът вярва, че от Ред Бул винаги са подхождали правилно към този проблем.
„Разбира се, понякога се стига до конфликти между пилотите. Смятам, че най-важното нещо като отбор е да играем честно и да се отнасяме към тях еднакво. В Ред Бул нямаме пилот номер едно. Нашият „пилот №1″ е този, който е по-напред на пистата. Това се определя чрез резултатите, които се постигат на пистата , а не с договор. В крайна сметка това е начинът, по който винаги сме работили“, добави Кристиан Хорнер.
Вижте тази публикация в Instagram.