Начало Избрани Хорнер: Горната граница на календара трябва да бъде 23 старта

Хорнер: Горната граница на календара трябва да бъде 23 старта

853
0
Кристиан Хорнер, Ред Бул
Кристиан Хорнер, снимка Ред Бул Контент Пуул

Кристиан Хорнер е против постоянното разширяване на календара на F1. Шефът на Ред Бул вярва, че горната граница на графика на спорта трябва да бъде 23 старта. В противен случай той вярва, че ще се стигне до една критична точка за екипите.

В края на миналия септември F1 публикува първата версия на календара за сезон 2023. Той включваше рекордните 24 състезания. Сред тях бяха Китай, Катар и новата Гран при на Лас Вегас.

В началото на декември F1 обяви поредната отмяна на Гран при на Китай заради рестрикциите в страна. Ръководството на шампионата така и не намери подходящ заместник на събитието на пистата Шанхай Интернешънъл. Следователно се отвори голяма „дупка“ между надпреварите в Мелбърн и Баку

Вчера F1 отмени провеждането и на Гран при на Емилия Романя. Причината за това решение е свързана с поройните дъждове и наводненията в региона около пистата Имола. Части от самото трасе също бяха под вода, особено падока на F2.

Състезанието на Имола най-вероятно няма да бъде преместено за по-късен етап от сезона заради натоварения график на F1. Следователно сезон 2023 ще има 22 старта, както бе и през 2021 и 2022 г.

Хорнер коментира календара на F1 за сезон 2023 малко преди отмяната на състезанието в Имола. Британецът подчерта, че според него 23 състезания биха били максималният праг, до който спортът може да стигне, особено на фона на опасенията за изключително натоварване на персонала на всеки един отбор.

Последните два старта в F1 се проведоха в рамките на две седмици. Едното от тях бе в Баку (Азия), а другото в Маями (Северна Америка). Разстоянието между двете писти е няколко хиляди километра, заради което провеждането на стартовете бе логистичен кошмар. Според Хорнер, бъдещите календари на F1 трябва да бъдат по-добре подредени от логистична гледна точка.

„Горната граница на календара трябва да бъде 23 старта. Искам да кажа, че сме на път да започнем троен състезателен уикенд след като наскоро имахме два старта един след друг“, сподели Хорнер.

„Наскоро пътувахме от Азербайджан до Маями, а след това се върнахме за три поредни старта в Европа. Честно казано графикът на тези пътувания е жесток.“

„Смятам, че стига до момент, в който хората няма да могат да отделят два часа от неделния си следобед или вечер. Все пак това са цели 23 недели на година, а не 15-16. Според мен е голям ангажимент да следваш цял сезон. Затова мисля, че толкова състезания са достатъчни“, добави шефът на Ред Бул.

Хорнер също така разкритикува Стефано Доменикали. Шефът на Ред Бул не бе доволен от факта, че CEO-то на F1 дава приоритет на новите стартове в Маями и Лас Вегас вместо на някои исторически събития

Бъдещето на класическите състезания от F1 изглежда доста несигурно. Договорът на Спа-Франкоршамп изтича в края на тази година и може да не бъде удължен. Същевременно споразуменията на Силвърстоун и Монца изтичат след максимум 2 години. Освен това организаторите на двата старта се затрудняват да плащат все по-високите такси за домакинство. Друга голяма липса е Хокенхайм. Германското трасе вече не приема стартове от F1 заради прекалено високата такса, искана от Либърти Медия. Има вероятно в бъдеще някои от европейските стартове да се провеждат на ротационен принцип. Южна Африка също проявява сериозен интерес към F1 и може да се включи в календара за догодина.

„Всяка година използват един и същи трик. Той [Стефано Доменикали] каза: „Не можем да загубим Монако, не можем да загубим Монца, не можем да загубим Силвърстоун.“ После обаче той казва следното: „Чувал си за Лас Вегас? Добре, ще отидем във Вегас. А какво ще кажете за Маями? Да, добре, ще отидем и там“, продължи Хорнер. „Те продължават да предлагат страхотни места и страхотни състезания, на които е трудно да откажеш. Но все пак стигаш до момент, в който се чудиш къде да се пренаситиш. 23 е безумно количество състезания и километри, които трябва да покрием за един сезон.“

Хорнер вярва, че би било идеално да се включат нови или завръщащи се писти като конкуренция на настоящите локации, а не да има допълнително разширение на календара.

„Мисля, че е по-добре да има конкуренция за съществуващите места, отколкото просто да се добавят все повече и повече стартове. В един момент се стига до точка на пречупване, от която не сме толкова далеч“, завърши шефът на Ред Бул.