Кристиан Хорнер не се притеснява от снимките на пода на RB19. Шефът на Ред Бул омаловажи значението на катастрофата на Серхио Перес в Монако, която позволи на всички да видят какво точно има в долната част на шасито на болида RB19.
Перес претърпя катастрофа по време на първата част от квалификацията за Гран при на Монако. Пилотът на Ред Бул загуби контрола над своя автомобил и се удари в завоя „Сент Дево.“ Тъй като трасето в Монте Карло е доста тясно, маршалите завързаха ударения болид на Перес, след което го вдигнаха с кран. Това позволи на фотографите наоколо да направят снимки на пода на RB19.
По принцип подът е една от най-важните част от новото поколение автомобили в F1 с граунд ефект. Според инженерните изчисления, поне 60 % от представянето на болидите се дължи на пода. Именно заради това концепцията на тази част от шасито се пази в строга тайна
Ред Бул разполага с автомобил, който се намира в собствена лига спрямо тези на всички останали. Екипът от Милтън Кийнс спечели първите шест старта от началото на годината и е абсолютен фаворит за двете титли. Според някои анализатори, има немалка вероятност Ред Бул да спечели всички стартове от сезон 2023 в F1.
Не е тайна, че останалите отбори от F1 проявяват сериозен интерес към пода на RB19. Предполага се, че те вече са се сдобили със снимките на пода на болида на Перес и са започнал да изучават неговия дизайн.
По-рано през уикенда Люис Хамилтън претърпя инцидент в завоя „Мирабо.“ Автомобилът на британеца също бе високо вдигнат от кран. Това позволи на фотографите наоколо да заснемат пода на F1 W14. Шефът на Мерцедес Тото Волф коментира тази случка и заяви, че кранистът сигурно е работил в Цирк дю Солей. Неговият колега от Ред Бул Кристиан Хорнер пък коментира вдигането на автомобила на Перес.
„Всички отбори показаха малко и казаха, че в даден момент всички са били във въздуха. Честно казано за всички беше едно и също“, сподели Хорнер.
Шефът на Ред Бул настоя, че няма проблем с показването на пода на RB19.
„Много е грубо да се гледа под полите на хората. Смятам, че снимките се правят в и около падока- те пристигат с микробуси и работят по колите с вдигнати щори. Всеки отбор ще използва шпионски фотографи, които да правят снимки на автомобилите, особено когато все още не са сглобени.“
„Това е обичайна практика, така че не бих си помислил, че това е първият път, когато има снимка на пода. Вероятно това е първият път, когато той е окачен на кран. Въпреки това не мисля, че всички екипи винаги се стремят към тази интелигентност“, добави шефът на Ред Бул.
Nabrak tembok di Monaco = Underfloor auto reveal 😂
W14✅
RB19✅
SF-23 ✅#MonacoGP pic.twitter.com/48wnAvAT7q— The Grid Indonesia (@TheGrid_ID) May 27, 2023