Начало Избрани Отборите от F1 проявяват сериозен интерес към пода на Ред Бул RB19

Отборите от F1 проявяват сериозен интерес към пода на Ред Бул RB19

3812
0
Ред Бул RB19
снимка, Спас Генев

Отборите от F1 проявяват сериозен интерес към пода на RB19. Според оперативния директор на Мерцедес Андрю Шовлин, съперниците на Ред Бул ще анализират снимките на катастрофиралия болид на Серхио Перес, които показват дизайна на долната част на шасито на RB19.

Перес претърпя катастрофа по време на вчерашната квалификация за Гран при на Монако. Пилотът на Ред Бул загуби контрола над своя автомобил и се удари в завоя „Сент Дево.“ Тъй като трасето в Монте Карло е доста тясно, маршалите завързаха ударения болид на Перес, след което бе вдигнат с кран. Това позволи на фотографите наоколо да направят снимки на пода на RB19

Подът е една от най-важните част от новото поколение автомобили в F1 с граунд ефект. Според инженерните изчисления, поне 60 % от представянето на болидите се дължи на пода. Именно заради това концепцията на тази част от шасито се пази в строга тайна.

Автомобилът на Хамилтън също бе изложен на показ в края на FP3. Това накара Тото Волф да заяви, че маршалите около трасето работят в Цирк дю Солей.

Шовлин каза, че от Мерцедес не са толкова притеснени от показването на пода на F1 W14. Британецът обаче смята, че при Ред Бул не е така. Екипът от Милтън Кийнс спечели всички стартове от сезон 2023 и разполага с най-силния автомобил на решетката

„Подозирам, че те [Ред Бул] вероятно са по-раздразнени от това, че техният автомобил е оставен в небето, отколкото ние от нашия“, каза Шовлин.

Мнозина побързаха да отбележат, че болидът на Ред Бул  останал много по-равномерен от този на Мерцедес, който се е наклонил към задната си част, за да подскаже тенденциозно разпределение на теглото.

„Преди години, когато разпределението на теглото можеше да бъде между 48% и 43%, се обръщаше малко повече внимание. Тогава можеше да се опитате да разберете къде е центърът на тежестта“, продължи Шовлин. „В днешно време нормативната уредба така или иначе ограничава времето за работа. Честно казано, при тези разпоредби най-важното е това, което обикновено не се вижда. Вярвам, че всички отбори ще разполагат с тази снимки. И да, Монако е добра възможност да се възползваме от този шанс“, добави оперативният директор на Мерцедес.

Същевременно директорът по представянето на Астън Мартин Том Макълоу допълни, че излагането на дървената дъска на Ред Бул RB19 ще предостави на отборите информация за това как автомобилът се справя с неравностите

„Очевидно е, че има няколко страхотни снимки на RB19! Там имаше много хора. Затова съм сигурен, че аеродинамиците ще разгледат добре всички вдигнати автомобили.  За щастие нашият все още не е вдигнат. Нека се опитаме да го запазим такъв още дълго време.“

„Аеродинамиците никога не искат да показват това. Можете да научите много дори само от начина, по който се носи дъската. Учите се и от това, което се докосва. В питлейна има много развълнувани аеродинамици, които разглеждат всичко това.“

Дейв Робсън от Уилямс обаче омаловажи полезността на изображенията. Британският специалист заяви, че нивата на осветеност са направили Ред Бул RB19 „труден за копиране.“

„Изглежда толкова сложно на двуизмерна снимка, тъй като светлината е така извита. Честно казано не можете да разберете нищо от това. Предполагам, че е просто съвпадение. Всички го правят по този начин, защото така получават притискащата сила. В крайна сметка това не затруднява наполовина копирането на този дизайн“, каза Робсън.

В петък Карлос Сайнц се удари в стената около басейна. Автомобилът на испанеца също бе вдигнат с кран. Това позволи да се видят и решенията в болида на Скудерията SF-23.