Начало Избрани Хюлкенберг: F1 е на път отново да стане наистина секси

Хюлкенберг: F1 е на път отново да стане наистина секси

1285
0
Нико Хюлкенберг
Нико Хюлкенберг; снимка: Астън Мартин

Сезон 2021 бе кулминацията на F1 в последните няколко години. Той бе белязан от драма, спорове и нарастваща телевизионна гледаемост. Във връзка с това Нико Хюлкенберг смята, че спортът се е преоткрил след няколко години на застой. 

Бившият пилот на Уилямс, Форс Индия, Заубер, Рено и Рейсинг Пойнт каза, че F1 е станала много по-забавна през последните няколко години. Той отбеляза, че спортът е бил в упадък преди да бъде придобит от Либърти Медия.

Настоящите турбо хибридни V6 двигатели, въведени през 2014 г., бяха силно критикувани от мнозина. Причината за това бе, че не са достатъчно шумни. Също така седемте последователни години на доминация на Мерцедес доведоха до сравнително малко действия на пистата.

„F1 е на път отново да стане настина секси“, каза германецът в личния си блог в LinkedIn.

„Нека си признаем: Преди няколко години F1 беше в упадък.“

„Имаше сравнително малко действие на пистата. Това доведе до преориентиране на спонсорите и намаляване на телевизионните предавания. Като цяло продуктът вече не беше толкова силен, колкото по времето на Прост, Сена и Шумахер.“

Хюлкенберг изказа специална похвала за  начина, по който Либърти Медия е увеличила глобалното медийно присъствие и се е опитала да направи спорта по-привлекателен за зрителите по целия свят.

„След идването на Либърти Медия през 2016 се промениха много неща“, каза той.

„Американците са експерти, когато стане дума за забавления. Не оставиха камък непреобърнат. Придадоха на сериите нов, много по-свеж вид. Също така преработиха излъчванията и създадоха изцяло нови продукти като F1TV и приложението F1 App.“

„През годините те възвърнаха блясъка и звездния фактор, които винаги са правили F1 специална.“

Според него Либърти Медия е коригирала тълкуването на правилника в името на забавлението. Той даде пример с червения флаг, който бе развят пет обиколки преди края на Гран при на Азербайджан и последвалия рестарт след това.

„Червеният флаг преди края на състезанието в Баку преобърна цялата надпревара с главата надолу. Движение в бокса зад автомобил за сигурност щеше да бъде напълно достатъчно. Като цяло във Формула 1 няма толкова много рестартирания, колкото в близкото минало.“

Тъй като F1 се стреми да увеличи глобалното си присъствие по света, в календата се появиха няколко нови състезания. Междувременно бяха върнати надпревари, които дълго време отсъстваха от шампионата.

За Хюлкенберг акцентът в спорта е  поставен върху създаването на писти, които са подходящи за вълнуващи състезания, както и подобряването вече съществуващите такива.

„Очевидно F1 се фокусира върху зрелищни писти и се настоява за промени на съществуващите трасета“, добави германският състезател.

„Пример за това е връщането на Зандвоорт. Пистата има стръмни завои и фестивален характер на трибуните. Също така значителните реконструкции в Абу Даби, лудата улична писта в Джеда или бъдещето мега събитие в Маями.“

„Със сигурност финансовият фактор играе голяма роля навсякъде, Въпреки това шоуто не страда от него, а точно обратното“, завърши Нико Хюлкенберг.

Въпреки че не се състезава на пълен работен ден в F1, германецът продължава ролята си на резервен пилот в Астън Мартин и през 2022. През 2020 той се появи в три състезания за тогавашния екип на Рейсинг Пойнт,