Нико Хюлкенберг не знае защо е бил пренебрегнат от Ферари преди повече от десетилетие. Германецът разкри, че е бил много близо до това да кара в италианския отбор за сезон 2014. За съжаление, Скудерията е решила да се откаже от него и в крайна сметка е избрала Кими Райконен.
Хюлкенберг записа една от най-силните си кампании през 2013 г. с тима на Заубер. Опитният германец финишира 10-ти в крайното класиране. Зад него останаха тогавашният му съотборник Естебан Гутиерес, както и Серхио Перес, който караше Макларън
37-годишният германец разкри, че е водил доста разговори с Ферари през втората половина на 2013 г. Скудерията търсеше заместник на напускащия Фелипе Маса. В крайна сметка обаче отборът от Маранело е избрал да върне Кими Райконен, вместо да взима Хюлкенберг.
И до ден днешен Хюлкенберг не е наясно защо не е бил избран да бъде Фернандо Алонсо. Той призна, че тогавашния ръководител на Ферари и настоящ президент на F1 Стефано Доменикали не му е дал никакво обяснение по този въпрос.
Хюлкенберг е водил няколко разговори с Доменикали през последните години. Въпреки това той винаги е получавал едно и също съобщение от италианеца.
„Той продължава да казва едно и също нещо. „Не сега, елате по-късно“, каза Хюлкенберг пред германската преса. Запитан кога е „по-късно“, самият Хюлкенберг не е сигурен какво да каже: „Не знам, нямам кристална топка.“
След като не успява да премине във Ферари, Хюлкенберг се връща във Форс Индия през 2014 г. Германецът записва един от най-силните сезони в кариерата си и дори финишира пред Райконен в крайното класиране.
Хюлекенберг остава в базирания в Силвърстоун отбор до края на 2016 г. После той прекара три сезона в Рено, където отново не успя да запише подиум. От 2020 до 2022 г. германецът нямаше титулярно място в F1 и беше резервен пилот на Рейсинг Пойнт/Астън Мартин. През този период той записа силни няколко старта, замествайки Серхио Перес, Ланс Строл и Себастиан Фетел. Това му гарантира преминаване в Хаас, където ще остане до края на сезона.
От следващата година Хюлкенберг отново ще кара за Заубер. Отборът от Хивнил ще бъде погълнат от Ауди в началото на 2026-та. Германецът се надява да запише успех с марката и най-накрая да има възможност да се качи на подиума.
Heading straight into race week 👊🇦🇿#HaasF1 #F1 #AzerbaijanGP pic.twitter.com/4Iu3XWEsQO
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) September 9, 2024