Начало Избрани Хюлкенберг се е забавлявал зад волана на VF-23

Хюлкенберг се е забавлявал зад волана на VF-23

660
0
Нико Хюлкенберг
Нико Хюлкенберг, снимка Андро Дюлгерян

Нико Хюлкенберг се е забавлявал зад волана на VF-23 по време на първия ден от състезателния уикенд в Бахрейн. Германският ветеран отпразнува пълното си завръщане в F1 по време на вчерашните тренировки на пистата Сахир.

Хюлкенберг остана 14-ти в първата тренировъчна сесия в Бахрейн. Пилотът на Хаас даде пето време във вечерната тренировка и изоставаше с по-малко от половин секунда от темпото на лидера Фернандо Алонсо.

Това силно представяне повиши на увереността на Хюлкенберг. Германецът отвори поредна нова глава в кариерата си след като преди това кара за отборите на Уилямс, Форс Индия, Заубер, Рено и Рейсинг Пойнт/Астън Мартин. Той има 181 старта зад гърба си, което го прави един от най-опитните състезатели на стартовата решетка

Сега 35-годищният състезател отново работи на пълен работен в F1 ден с Хаас. Той каза, че радва на възможността да разреши недовършените си дела в спорта.

„Като цяло беше добър първи ден. Има някои неща, които мога да взема, за да надграждам и да напредвам“, сподели Хюлкенберг.

„Съжалявам, че не успях да извадя няколко десети и да ги запазя в джоба си“, пошегува се пилотът на Хаас. „Имаме добро темпо в една обиколка, [което] е добре.“

„Да ви кажа честно наистина се забавлявах с автомобила, особено в FP2“, продължи Хюлкенберг. „Забавно е, когато имаш свежа гума и много сцепление. Тогава новото поколение болиди от F1 наистина „оживяват.“ Това ти позволява да можеш да си „играеш“ с тях. В крайна сметка ми бе доста приятно и забавно да ги подкарам.“

„Темпото за една обиколка е добро, но най-важното е къде ще се намираме в неделя. Там се печелят точките. Все още имаме много работа в този аспект. Целта ни е да намерим по-добро състезателно темпо и да намалим деградацията на гумите.“

„Казаха ми, че делтата е доста голяма от медиум към софт и се усещаше така. Ще бъде трудно, но от друга страна ще е еднакво за всички. Трябва да измислим най-добрата компромисна настройка, която да е подходяща както за квалификацията, така и за състезанието“, добави Нико Хюлкенберг.

Съотборникът на Нико Хюлкенберг Кевин Магнусен също възроди кариерата си в F1. Това се случи преди 12 месеца, когато той замени Никита Мазепин. Състезателят на Хаас даде седмо време в FP1, докато в FP2 остана едва 16-ти

„Има още много неща, които трябва да опитаме. Това бяха само две тренировъчни сесии, но въпреки това мисля, че сме на прилично място“, сподели Магнусен.

„Не искам да правя някакви прогнози. Но както обикновено, полето ще бъде много близо и може да се случи абсолютно всичко.“

„FP1 изглеждаше доста добре за нас. Тогава тествахме доста нови компоненти, които ще се използват в остатъка от уикенда. Някои от нещата, върху които отборът работи между теста и сега, също бяха изпробвани. Ще се опитаме да ги съберем в днешния ден и се надявам да сме на прилично място в квалификацията.“

Същевременно Гюнтер Щайнер бе доволен от усилията на Хюлкенберг и Магнусен, както и от напредъка, постигнат от Хаас като цяло през зимната пауза

„Успяхме да приложим всичко, което научихме по време на тестовете. В първата тренировка излязохме и направихме някои промени в настройките, като същевременно продължихме да се учим“, каза Щайнер.

„Втората тренировка беше по-важна, защото очевидно е по-близка до условията, които ще имаме в квалификацията, Нико свърши много добра работа, докато Кевин работи около някои допълнителни промени в настройките. Смятам, че има още какво да се желае от него. Надявам се, че съботният ден ще бъде добър Като цяло постигаме добър напредък в изучаването на автомобила. Автомобилът е много надежден, което е голям плюс“, допълни шефът на Хаас.