Хюндай отлага дебюта на новия автомобил в WRC. Южнокорейският производител ще се състезава в рали Монте Карло с настоящата спецификация на i20 N Rally1. Причината за това забавяне беше свързана с дългата неяснота относно техническите правила за следващата година.
Хюндай планираше да хомологира практически изцяло нова версия на своя i20 N Rally1 за следващата година. Тези планове обаче бяха изоставени на фона на несигурността по отношение на разпоредбите за 2025 г.
Миналия месец ФИА направи пореден обратен завой по отношение на техническите правила за 2025 г. след отпора на производителите. Федерацията разпореди премахване на хибридните системи заради финансови причини. По автомобилите ще има и съвсем леки промени, които да компенсират липсата на допълнителна електрическа мощност
Хюндай все пак успя да спаси част от плановете си за развитие на i20 N благодарение на споразумение за изтегляне на своите жокери за развитие през 2026 г. Сега те ще бъдат използвани за следващата кампания.
Това означава, че Хюндай разполага с четири жокера, които е използвал, за да завърши редица актуализации на своя автомобил. Новостите по автомобила тепърва ще бъдат обявени.
През последните месеци Хюндай увеличи тестовете и развитието на еволюцията на своя i20 N. Въпреки това екипът реши да не използва новия модел в рали Монте Карло през януари.
„Работихме много и все още вярваме, че автомобилът има добър потенциал. Oчевидно сме много ограничени от гледна точка на пробега, който можем да изминем или който е изминат с автомобила“, заяви Сирил Абитебул.
Ключовият въпрос ще бъде коя е критичната точка, в която този автомобил ще се превърне в по-контролирана платформа от сегашния? Всъщност това не е нов автомобил, а това, което наричаме „ево версия.“
„В момента сме в процес на установяване кога ще настъпи повратната точка. На тази база ще вземем решение кога е най-добрата стратегия за въвеждане на автомобила на Хюндай. Това няма да бъде в Монте Карло.“
„Ще използваме настоящия автомобил в Монте Карло. Това състезание е много специално предизвикателство и не се печели само с чисто темпо. Затова смятаме, че е по-добре да продължим да използваме автомобила, който разбираме и знаем как да настроим. Между другото той спечели състезанието през тази година“, добави шефът на Хюндай.
Догодина Хюндай ще продължи да разчита на световните шампиони Тиери Нювил и От Танак. Към тях ще се присъедини младият и бърз французин Адриен Фурмо. Все още не се знае дали южнокорейският производител ще използва четвърти автомобил в дадени състезания.
Here is a treat for your Monday 👀
Check out the Super Sick Edit from #RallyJapan, as @ThierryNeuville and @OttTanak went head to head in the ultimate showdown for the World Rally Championship 🏆
📺 Tap below to watch all of the best action from the #WRC season finale👇
— Hyundai Motorsport (@HMSGOfficial) December 2, 2024