Начало WRC News Нювил е новият световен шампион в WRC, Тойота запази титлата при производителите

Нювил е новият световен шампион в WRC, Тойота запази титлата при производителите

559
0
Мартин Видеге и Тиери Нювил
Мартин Видеге и Тиери Нювил, снимка Хюндай

Тиери Нювил е новият световен шампион в WRC. Пилотът на Хюндай най-накрая стигна до дългоочаквания триумф след толкова години чакане. Нювил финишира шести в рали Япония. Резултатът беше достатъчен, тъй като основният съперник на белгиеца От Танак отпадна след катастрофа. Самата надпревара беше спечелена от Елфин Еванс, следван от Себастиен Ожие и Адриен Фурмо. Благодарение на този двоен успех Тойота запази титлата при производителите.

Рали Япония е последен 13-ти кръг от тазгодишната кампания в световния рали шампионат (WRC). Състезанието се провежда по асфалтовите пътища около Тойота Сити и префектура Айчи. Екипажите от отделните класове трябва да изминат общо 21 специални етапа с обща дължина от близо 303 км

Днес се проведоха последните пет специални етапа. Именно те щяха да решат кой ще бъде новия световен шампион в WRC. В борбата бяха Нювил и Танак от Хюндай. Двамата се надяваха да донесат и титлата при производителите.

Днес Нювил имаше за цел да закара колата до финала и да добави още няколко точки към актива си. Белгиецът имаше големи драми в петъчния ден, след като проблеми с турбото го изправиха извън топ 10.

Вчера Нювил натисна и успя да влезе в топ 10. По този начин той успя да добави ценни точки към актива си и се доближи до мечтаната първа световна титла в WRC.

Нювил спечели титлата по много драматичен начин. Още в първия етап за днешния ден неговият съотборник От Танак катастрофира. Естонецът беше единственият пилот, който имаше шансове за титлата. По този начин Нювил си гарантира първото място в шампионата няколко отсечки преди финала на рали Япония.

„Чувствам се страхотно. Честно казано, работихме толкова дълго за това“, каза Нювил. Белгиецът водеше в шампионата още след победата си в рали Монте Карло през януари.

„Нямам думи. Искам да благодаря на всички, които бяха част от това, които се бориха за нас, както и на целия отбор. Много пъти бяхме много близо до това. Винаги даваме всичко от себе си, но тази година най-накрая бяхме възнаградени“, добави пилотът на Хюндай. Освен Монте Карло, Нювил триумфира и в рали Акрополис през септември.

Отпадането на Танак остави Елфин Еванс на върха. Пилотът на Тойота завърши сезона с победа в домашната надпревара за неговия екип. Така той се изкачи до второто място в крайното класиране

„В един момент нещата не изглеждаха толкова добре, но сме много доволни от резултата и от отбора“, каза Еванс. „Благодаря и на моите съотборници, те свършиха страхотна работа. Съжаляваме, че не успяхме да осигурим шампионската титла [при пилотите], но ще опитаме отново догодина.“

Втори в рали Япония финишира Себастиен Ожие. Осемкратният световен рали шампион успя да минимализира щетите след проблемите, които имаше в петък. Благодарение на двойната победа Тойота защити трофея при производителите.

Последното място на подиума в рали Япония остана за Адриен Фурмо от тима на М-Спорт Форд. Зад него се класираха съотборника му Грегоар Мюнстер и Нювил. В топ 10 влязоха пилотът с български лиценз Николай Грязин (Ситроен), Сами Паяри (Тойота), Хироки Арай и Гас Грийнсмит с Шкода. Финландецът стана шампион в клас Рали2. Бившият пилот от F1 Хейки Ковалайнен отпадна след катастрофа в етап №17. Автомобилът на финландеца беше точно до този на Танак.