Хюндай проявява сериозен интерес към F1. Това твърдят различни източници. Според тях, южнокорейският производител следи отблизо случващото се в шампионата и дори обмисля възможността да купи някой от съществуващите отбори.
В момента Хюндай има заводска програма в световния рали шампионат. Марката използва три автомобила. Първите два са карани от Тиери Нювил и От Танак. Зад волана на третия i20 N Rally1 се редуват Есапека Лапи, Дани Сордо и Андреас Микелсен.
Хюндай се състезава и в различни шампионати с туристически автомобили. Миналата година корейците станаха шампиони в TCR World Tour благодарение на Норберт Михелиц. Тази година унгарецът отново се бори за титлата с Хюндай Елантра N TCR и вече спечели 1 състезания.
Това не са първите слухове за Хюндай и F1. В началото на 2023 г. се появи информация, че южнокорейците обмислят да произвеждат задвижващи системи за Ред Бул. Като ръководител на проекта за F1 беше спряган бившият шеф на Рено Сирил Абитебул. В крайна сметка обаче тези спекулации се оказаха неверни
По-рано тази седмица се появи информация на репортера от F1 Джо Соуърд. Според неговите думи, Хюндай се да влезе в световния шампионат чрез закупуване на някой отбор.
За съжаление в момента нито един отбор от F1 не се продава, официално. Затова навлизането в спорта в близко бъдеще може да се окаже трудно. Другата опция е да се последва примера на Андрети и да се започне тим от нулата. Това обаче ще струва още по-скъпо и едва ли ще доведе до някакъв успех.
От друга страна, намерението на Хюндай да се присъедини към F1 чрез на друг тим ще се хареса ръководството на Формула 1. Но от друга страна, има доста потенциални пречки пред марката.
Една от тях е свързана с двигателя. Едно сравнително бързо влизане би означавало използване на задвижваща система конкурентен производител. Като цяло F1 е свикнала с лоялността на големите производители. Но от друга страна има такива като Астън Мартин и Макларън, които не използват собствени двигатели. Затова не е напълно изключено Хюндай да си партнира със съществуващ производител на оригинално оборудване.
Хюндай най-вероятно проявява интерес към новите технически правила за задвижващите системи. Южнокорейската марка има сериозен опит с производството на хибридни и изцяло електрически автомобили. Затова участие в F1 не трябва да се изключва напълно.
Интересът на Хюндай към F1 съвпада с плановете за разрастване на присъствието на шампионата в Далечния изток. Според СЕО-то на Либърти Медия Грег Мафей, Формула 1 трябва да има старт в Южна Корея, Тайланд или Индонезия. Плановете са страната на Корейския полуостров да приема надпревари на нова улична писта, разположена близо до Сеул.
Южна Корея има кратка история в F1. Страната приемаше надпревари в периода 2010-2013 г. на пистата Корея Интернешънъл. За нещастие, събитието беше извадено от календара заради логистични и финансови проблеми.
🇰🇷 Hyundai is rumored to be eyeing an entry into F1 by buying a team.
Their ambitions match FOM’s love for established automakers and need for Asian influence as F1 eyes Asian growth, and Incheon has expressed interested in hosting a GP by 2026. pic.twitter.com/Vaib0j3PBK
— Vincenzo Landino (@vincenzolandino) June 4, 2024