Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Розберг с победа и в състезанието на Интерлагос

Розберг с победа и в състезанието на Интерлагос

40
0

В невероятно оспорвано състезание Нико Розберг успя да победи своя съотборник Люис Хамилтън и да намали преднината му в класирането преди последното състезание в Абу Даби. Пилотите на Мерцедес постигнаха поредната си двойна победа, а на трета позиция за радост на местната публика завърши Фелипе Маса с Уилямс.

Така Розберг успя да спечели всички сесии в Бразилия и да намали изоставането си от Хамилтън в класирането при пилотите на 17 точки. Четвърти завърши направилият чудесно състезание Дженсън Бътън с Макларън, а зад него се нареди Себастиян Фетел от екипа на Ред Бул.

Останалите места в топ 10 останаха за пилотите на Ферари, Фернандо Алонсо и Кими Райконен, следвани от Хюлкенберг (Форс Индия), Магнусен (Макларън) и Валтери Ботас с Уилямс.

Възможността да завали дъжд явно бе никаква, след като слънчево време посрещна пилотите в неделния ден. Температурата на въздуха бе 23 градуса, а тази на асфалта 46 градуса. Това обещаваше сериозни проблеми с износването на гумите за всички пилоти.

Розберг поведе без особени проблеми на старта, следван от Хамилтън и Маса. Ботас тръгна мудно, но все пак успя да задържи четвъртата си позиция. Бътън и Фетел също запазиха местата си, но след грешка на германеца в началото на втория сектор, той бе принуден да пропусне пред себе си Магнусен и Алонсо. Така световният шампион се озова осми пред своя съотборник Даниел Рикиардо.

Розберг започна да увеличава преднината си в първите обиколки, въпреки че бе посъветван да прехвърли повече усилие на предните спирачки, заради по-висока скорост на задните. Износването на меките гуми бе сериозно и още в шестата обиколка Маса влезе в бокса за да получи такива с медиум сместа

Обиколка по-късно същото направиха Ботас, Бътън и Фетел. Розберг мина през питлейна в осмата обиколка, когато стана ясно, че стюардите разследват Маса заради превишена скорост в бокса. Скоро стана ясно и наказанието му, което бе 5 секунди престои в бокса.

Също в осмия тур за смяна на гуми спряха Магнусен, Алонсо и Рикиардо. В деветия спиране направи и водача в този момент Хамилтън, който излезе зад съотборника си и все още не спиралите и стартиралите с медиум сместа Хюлкенберг и Квят.

Скоро Квят бе изпреварен и от двамата пилоти на Мерцедес, а съдбата му малко по-късно сподели и Хюлкенберг. Това ги изведе отново начело, като отново бяха следвани от Маса и Ботас. Разликата между първите двама бе 2,4 сек в 18-ата обиколка. В същото време Розберг се оплака от нестабилност на предната ос, а Хамилтън получи наставления да пази задните си гуми. Грожан, който все още не бе спирал в бокса се движеше на пета позиция, но скоро бе изпреварен от Бътън, Магнусен, Алонсо и Фетел.

Вторите спирания започнаха в 26-ата обиколка, като отново Маса бе първи от пилотите в челото, като престоя пет секунди за да изтърпи наказанието си преди механиците да започнат да работят по колата. От това обаче не успя да се възползва съотборникът му Валтери Ботас, който бе забавен при влизането си в бокса тур по-късно.

Бътън и Рикиардо спряха за втори път в 28-ия тур. Розберг спря също, след като заради износването на гумите му Хамилтън постепенно започна да стопява преднината му. Прекалените усилия на британеца обаче доведоха до завъртането му в края на обратната права и той загуби ценно време. След влизането си в бокса той излезе на 6 секунди зад Розберг.

Квят и Хюлкенберг отново останаха по-дълго време на пистата. Те обаче определено не играеха решаваща роля в надпреварата за разлика от Кими Райконен, който с по-дълги серии от обиколки бе трети.

При влизането си в бокса обаче и механиците на Ферари направиха грешка и това обезсмисли доброто представяне на финландеца. Така той излезе едва десети, докато Маса и Бътън бяха трети и четвърти. Фетел бе успял да прескочи Магнусен и Алонсо при второ си спиране в бокса и вече бе пети пред директните си съперници.

Даниел Рикиардо бе първият отпаднал пилот, след като се оплака от проблем с предните спирачки. Оказа се обаче че те са продиктувани от повреда в окачването.

Освен бавния втори стоп изглеждаше, че Ботас износва доста бързо своите гуми. Това позволи първо на Хюлкенберг, а после и Райконен да го изпреварят и да го върнат на десета позиция. И тя обаче не бе обитавана дълго от пилота на Уилямс, който спря за трети път в 42-ия тур. Там механиците на отбора направиха и промени по предното крило, за да намалят износването на гумите.

Хамилтън бе започнал да намалява преднината на Розберг, който определено се стараеше да запази гумите си за повече обиколки.

В 45-ата обиколка Алонсо притисна Магнусен и го принуди да сгреши, което изведе испанеца на шеста позиция зад Фетел. От питуола предупредиха Маса пък да се опита да запази гумите си за още поне 6 обиколки, за да успее с още един стоп да прескочи дистанцията.

Магнусен спря за трети път в 47-ата от общо 71 обиколки, а тур по-късно същото направи и Фетел.

Розберг спря в 50-ия тур, заедно с Маса и Бътън. Хамилтън получи нови гуми в 51-ата обиколка. Позициите в челото се запазиха и след това спиране, като Розберг водеше с по-малко от секунда пред съотборника си. Хюлкенберг, който трябваше да спира още веднъж в бокса бе трети, а Маса, въпреки че направи грешка (влезе в бокса на Макларън) при третото си спиране бе четвърти. Райконен, Бътън и Фетел бяха на местата от пето до седмо.

Маса изпревари Хюлкенберг в 54-ата обиколка и отново излезе трети.

Хамилтън се опитваше да настигне Розберг, който обаче завъртя рекорден тур и да увеличи малко преднината си. Освен това англичанинът бе предупреден да пази задните си гуми, които изглежда прегряваха заради прекомерното им натоварване.

Първите двама бяха с почти половин минута пред третия Маса, а разликата помежду им оставаше минимална. Борбата между двамата продължаваше да е най-интригуващото нещо на пистата.

Хюлкенберг влезе за последен път в 62-ия тур, докато Бътън и Фетел успяха да изпреварят в пакет страдащия от износването на гумите си Кими Райконен. Така те излязоха на четвърта и пета позиции, докато финландецът остана шести. Алонсо бе седми, пред Магнусен и Хюлкенберг.

Седем обиколки преди края разликата между първите двама оставаше под секунда.

В същото време Алонсо се опитваше да изпревари Райконен в борба за шестата позиция. Финландецът обаче показваше сериозно желание за борба. С едно спиране по-малко и доста износени гуми Райконен успя да задържи Алонсо въпреки атаките на испанеца.

В 68-ата обиколка обаче благодарение на DRS и по-новите си гуми все пак Алонсо излезе шести, а Хюлкенберг изпревари Магнусен и зае осма позиция.

До края въпреки натиска си Хамилтън не успя да изпревари Розберг и германецът спечели първа победа от Гран при на Германия и да прекъсне поредицата от пет победи на съотборника си. Така той ще замине с пасив от 17 точки за последното състезание в Абу Даби, където дори и да спечели трябва да се надява Хамилтън да е максимум на трето място, за да триумфира като световен шампион.