Фернандо Алонсо отдавна не крие недоволството си от работата на ФИА в управлението на надпреварите от Формула 1. Двукратният световен шампион за пореден път изрази възмущение – и от рейс директора Нилс Витик, и от стюардите и начина им на ръководене на последния състезателен уикенд преди този в Испания – надпреварата в Маями. Пилотът на Алпин завърши в топ 10 в първия старт на уличното трасе. Впоследствие получи наказание, което го извади от зоната на точките. Алонсо бе възмутен от санкцията, наложена за пресичане напряко и придобиване на предимство.
„Вярваме, че тази санкция бе крайно нечестна и демонстрира некомпетентност от страна на стюардите. Според мен те не постъпиха особено професионално в Маями. Изтървах един завой, после върнах времето в обиколката. Те взеха решение без да попитат за каквито и да са доказателства.“
„Отидохме при тях след състезанието с необходимата информация, а те си бяха събрали багажа. Дори не бяха в стаята! Намерихме ги, показахме им данните, казаха ни: „Дайте ни пет минути“ и явно бяха с вързани ръце, защото вече бяха постановили наказанието. Не знаеха как да върнат нещата. Беше много, много зле.“
„Да, това вече е в миналото, но подобни неща не бива да се случват във Формула 1 при професионално ръководене и при тези стандарти на спорта. Видяхме някои неща, които вече са доказателство колко много има да се подобрява.“
„Трябва да имаш някакви познания за състезания преди да ставаш рейс директор или се опитваш да управляваш състезание. Според мен тези познания в момента липсват. В Маями имаше инциденти с Карлос [Сайнц] и Естебан [Окон], натискахме да сложат бариери или гуми, или Tecpro. Никой нищо не направи. Трудно е да говориш, когато нямаш познания за надпреварите“, заяви Алонсо
„Знам, че тук (в Испания) рейс директорът ще е друг. [Едуардо] Фрейташ има много повече опит в WEC и други категории на топ ниво и мисля, че ще има подобрение.“
Алонсо посочи, че той и колегите му карат колите на писта и знаят какво е усещането при удар. По-рано Сайнц каза, че последствията от удара му и този на Окон бяха значително по-големи, отколкото се предполага, че ще са при инциденти с толкова ниска скорост.
„Когато ние смятаме, че нещо е необходимо, мисля, че трябва да ни изслушат. В Маями и на други места не се случи, защото изглежда фокусът е другаде“, каза още Алонсо.
From two wheels earlier this week, to four wheels… 🔜#SpanishGP pic.twitter.com/xzPlzNIH2I
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) May 19, 2022