Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 И DTM трябва да носи точки за суперлиценз, заяви Пафет;Стоунман: Прескачането е...

И DTM трябва да носи точки за суперлиценз, заяви Пафет;Стоунман: Прескачането е неправилно

58
0

Новата точкова система на ФИА за трупане на актив за суперлиценз предизвика поредица обсъждания. От Рено вече търсят среща с представители на федерацията, тъй като са недоволни от позициите на шампионатите си. В редица анализи бе посочено кои пилоти нямаше изобщо да стигнат до Формула 1, ако подобна схема съществуваше преди – сред тях Фернандо Алонсо, Кими Райконен, Дженсън Бътън, Даниел Рикиардо.

Бившият тест пилот на Макларън и шампион за 2005 г. в немските серии за туристически автомобили (DTM) Гари Пафет пък смята, че германското първенство също трябва да дава точки при набирането на актив. DTM изобщо не присъства в схемата на ФИА.

– Съгласен съм с принципа, но пропускането на определени шампионати и особено на DTM от системата за точки за суперлицензи е доста сериозен пропуск – обясни Пафет пред Ройтерс. – Когато спечелих титлата през 2005 г., карах вече за трети сезон в DTM и имах добър шанс да си намеря място в F1 за 2006 г. При тази система това нямаше да се случи, защото нямаше да съм натрупал достатъчно точки. DTM е страхотен шампионат. Представляваш производител, караш автомобили на много високо ниво, със страхотни аеропритискане и мощност, състезаваш се с невероятни пилоти. Така че наученото там си струва. Смятам, че точковата система изисква известна работа… Доста изпипване бих казал.

Дийн Стоунман, който през последните два сезона, се състезава в GP3 и се надява през 2015 г. да успее да направи крачка към по-високо ниво, също одобрява по принцип системата. Според него обаче е неправилно да се прескачат стъпала по стълбата – британецът вярва, че младите пилоти трябва да трупат опит в малките серии.

– Миналият сезон бе страхотен благодарение на последните два старта от годината – сподели Стоунман пред crash.net. – GP3 бе двугодишен план за мен. След като се справих с рака (през 2010 г. Дийн стана шампион във Формула 2, след което бе диагностициран с рак на тестисите в началото на 2011-та; това го принуди да спре да се състезава; лечението му бе успешно и той се върна в спорта през 2013 г. – б.р.) исках първият сезон да ми помогне да си стъпя на краката. Бях доволен как вървят нещата, доказах, че съм бърз. Миналата година говорех с някого и казах: „Формула 1 е мечта, шансът да се стигне до там е едно на милион”. Но вижте Макс Верстапен. Не се е доказал. Да, бърз е, но сравнително непознат на високо ниво. (Издигането му) не е нечестно, тъй като очевидно е добър, но прескачането на толкова много нива не е правилно. Би трябвало да му дадат договор за F1, но да му кажат да изкара някоя година в GP3 или GP2, да извърви пътя. Необходимо е да се премине през отделните стъпки.