Начало Автомобили Изцяло новият Ford EcoBlue двигател е по-чисто, по-ефективен и по-мощен

Изцяло новият Ford EcoBlue двигател е по-чисто, по-ефективен и по-мощен

105
0

Ford представи първия нов дизелов двигател Ford EcoBlue, който предлага оптимизирана икономичност и намалени СО2 и NOx емисии, използвайки високи технологии и иновативен дизайн.

Надграждайки водещите в индустрията динамика и технологии на многократно награждаваните бензинови EcoBoost двигатели, гамата от дизелови Ford EcoBlue агрегати ще задвижва леките и лекотоварни автомобили на марката с мощност между 100 и 240 к.с.

2.0-литровият 4-цилиндров Ford EcoBlue двигател дебютира в новите Transit и Transit Custom, осигурявайки ненадмината комбинация от икономичност, динамика и рафинираност.

Управляемостта е подобрена посредством 20% повече въртящ момент при 1250 об/мин в сравнение с досегашния еквивалентен 2.2-литров дизелов TDCi двигател и помага на водачите на лекотоварни автомобили без усилие да посрещат ежедневните предизвикателства като пълзене в трафика или задминаване на бавнодвижещи се автомобили. Новият двигател осигурява и рафинираността на лека кола в сегмента на лекотоварните автомобили, намалявайки шума с 4 децибела при празен ход.

„Ford EcoBoost въведе нов стандарт при бензиновите двигатели – по-малки, по-ефективни и с изненадваща динамика. Същата жажда към нововъведения се крие и зад новата ни гама дизелови двигатели Ford EcoBlue“, заяви Джим Фарли, Председател и Изпълнителен директор на Ford-Европа. „Този нов двигател увеличава икономичността и намалява СО2 емисиите с над 10% при Transit, флагманът на най-продаваната лекотоварна гама в Европа, като намалява разходите за клиентите“.

Изцяло новата архитектура на двигателя осигурява намалено триене и чист горивен процес. Сложната последваща обработка на изгорелите газове прави възможни ултра ниските емисии съгласно Евро 6, които ще се въведат през септември 2016 г., според които се налага 55% намаление на NOx емисиитев сравнение с Евро 5.

Разработен от инженерните екипи на Ford във Великобритания и Германия, гъвкавият нов 2.0-литров EcoBlue двигател първоначално ще се предлага със 105, 130 и 170 к.с. за лекотоварните модели. Способен да осигурява над 200 к.с., двигателят ще се влага и в леките автомобили на марката, както и в други модификации, вкл. 1.5-литрова версия.

Изцяло новият компактен турбокомпресор е специално проектиран да осигурява повече въздух при по-ниски обороти на двигателя в сравнение с досегашния 2.2-литров TDCi двигател, за пъргаво и незабавно усещане при всякакви обороти и до 340 Нм въртящ момент при 1250 об/мин.

Аеродинамично усъвършенстваното колело на турбината, направено от Inconel – сплав, която се използва при екстремни температури, като например ракетни двигатели – е с намален с близо 10% диаметър. Направеното от алуминий за космическата индустрия компресорно колело е с редуциран с 15% диаметър. Това намалява инерцията и осигурява по-бързо развъртане на компресора, достигайки до 240 000 об/мин. и допринасяйки за подобрената тяга при ниски обороти.

Компресорните колела са фрезовани, а не изляти, подобрявайки толерансите до 2 или 3 микрона – приблизително размера на една бактерия – подобрявайки издръжливостта и намалявайки шума и вибрациите. Нов регулатор на турбокомпресора с предавателен механизъм намалява времето за реакция до 100 милисекунди – колкото мигването на око.

Новият двигател с лекота ще посрещне бъдещите европейски изисквания за емисиите, благодарение на първото стандартно селективно каталитично редуцуране на емисиите. Тя е разположена близо до задната част на двигателя за максимална ефикасност и отлично представяне при студен двигател.

2.0-литровият Ford EcoBlue двигател ще е първият дизелов агрегат в лекотоварен автомобил, който покрива критериите за шум, вибрации и твърдост на лек автомобил, осигурявайки подобрено управление.

Новият двигател излъчва двойно по-малко шум в сравнение с 2.2-литровия дизелов TDCi двигател. Шумооптимизираната цилиндрова глава, блок, заздравената рама и картер са проектирани да не бъдат чувствителни към процесите вътре в двигателя, а специални матирани повърхности осигуряват уплътняване и блокиране на шума от двигателя.