Начало Избрани И Хорнер намекна, че Ред Бул не може да се разбере с...

И Хорнер намекна, че Ред Бул не може да се разбере с Хонда

4110
0
Кристиан Хорнер, Ред Бул
Кристиан Хорнер; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Ред Бул иска да бъде независим производител на задвижващи системи от 2026 г. Според Кристиан Хорнер, желанието на неговия екип няма да бъде повлияно от едно бъдещо завръщане на Хонда в F1.

Ред Бул започна съвместната си работа с Хонда в началото на сезон 2019. Японският производител доставяше силови агрегати на дъщерния екип на австрийците Торо Росо през 2018 г. Година по-късно марката вече работеше и с Ред Бул.

Партньорството между Ред Бул и Хонда бе повече от успешно. Двете компании спечелиха титлата при пилотите в края на 2021 г. с Макс Верстапен. Въпреки успеха, японците напуснаха спорта и се фокусираха върху други проекти. Австрийският тим продължи победната си серия и стана шампион при пилоти и конструктори през сезон 2022.

Благодарение на този успех, Хонда все пак се съгласи да оказва техническа помощ на Ред Бул Пауъртрейнс до края на 2025 г. Тази година двигателите на Ред Бул и Алфа Таури ще носят името Хонда-RBPT. Също така логото на японската марка ще бъде върху автомобилите на двата тима.

Хонда проявява интерес към новите технически правила за задвижващите системи, които ще влязат в сила през 2026 г. Има вероятно японците да се завърнат в спорта със собствен проект, който може да не включва компанията за енергийни напитки. В края на миналата година д-р Хелмут Марко каза, че неговият тим така и не може да се разбере с Хонда кой какво да произвежда в задвижващата система за сезон 2026.

Въпреки че Хонда може официално да се завърне в F1 след няколко години, Хорнер заяви, че Ред Бул ще продължи плановете си за производство на собствени агрегати в базата си в Милтън Кийнс. Британецът се позова на вече направените инвестиции и желанието отделите за шасита и двигатели да работят заедно.

„Хонда пое ангажимент до 2025 г., което е чудесно“, сподели Хорнер пред сайта racingnews365.com.

„Проучихме възможностите след края на сезон 2025. Реалността е, че всичко трябва да бъде под един покрив. Направихме сериозни инвестиции и поехме ангажимент в рамките на Ред Бул Пауъртрейнс. Също така наехме и голям брой специалисти“, добави шефът на Ред Бул.

„Пътят ни като производител на силови агрегати и независим завод за двигатели остава непроменен. Това не зависи и от възможността Хонда да се върне в спорта през 2026 г.“

„Определихме пътя си и поехме сериозен ангажимент. Правим големи инвестиции и в по-дългосрочен план. Според мен това е абсолютно правилното решение, защото ни дава възможност да контролираме собствената си съдба. Така не сме зависими от някого, без значение дали даден производител ще се оттегли или ще остане. Това ни позволява да интегрираме инженерите по шаситата с инженерите по двигателите, които седят един до друг в един и същи кампус.“

Хорнер приветства сътрудничеството на Ред Бул с Хонда. Преди това австрийският отбор работеше заедно с Рено. Съвместната работа с френския производител донесе четири поредни титли при пилоти и конструктори за тима от Милтън Кийнс в периода 2010-2013 г. Въпреки това отношенията между Ред Бул и Рено се влошиха след началото на турбо-хибридната ера през 2014 г. Австрийците дори публично критикуваха тогавашните си партньори заради предполагаема липса на конкурентоспособност.

В крайна сметка връзката между Ред Бул и Рено се влоши дотолкова, че от 2016 до 2018 г. двигателите на френския производител бяха обозначени като TAG Heuer. В допълнение върху шасито на тима от болидите на австрийски екип не се виждаха никакви надписи на Рено.

За разлика от Renault, последвалото партньорство с Хонда бе много по-приятно за Ред Бул. Именно затова Хорнер отдаде дължимото на японския производител.

„След годините на трудности, през които преминахме, изведнъж се оказа, че имаме много готов партньор, който е готов да направи всичко възможно, за да извлече максимална производителност. В този случай всичко бе съсредоточено върху производителността“, заяви Хорнер.

„Видяхме този сериозен ангажимент и видяхме това силно желание. Вярвам, че това означаваше толкова много за всеки член на екипа на Хонда. Това е една много страстна компания в своя състезателен отдел. Това можеше да се види както в Сакура, така и в целия им дизайнерски и оперативен екип“, завърши шефът на Ред Бул.