Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 И Перес не обвинява Хамилтън: Просто платих цената за това, че бях...

И Перес не обвинява Хамилтън: Просто платих цената за това, че бях последната кола във влакчето

4509
0
Серхио Перес, Ред Бул, питлейн, грид
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Серхио Перес не успя да направи последен бърз опит в Q3 на пистата Хунгароринг в квалификацията за 11-ия кръг от сезон 2021 във Формула 1. Мексиканският пилот на Ред Бул заяви, че това се е получило в резултат на цяла редица от намаляващи пилоти, в която той бе последната кола. На финала на Q3 Люис Хамилтън вървеше бавно и предизвика недоволство заради предположения, че умишлено се е опитал да забави съперниците от тима от Милтън Кийнс. Единствено Хелмут Марко обаче изрази възмущение от това. Макс Верстапен каза, че не е имало как да навакса 0,4 сек. Кристиан Хорнер отбеляза, че Хамилтън е бил в правото си да диктува темпото като колата с по-предна позиция на пистата.

„Според мен Люис бе на прилично разстояние от [Валтери] Ботас, който бе пред него. Някой беше забавил сериозно някъде от [Пиер] Гасли назад, но не в дъното на колоната. Аз просто платих цената за това, че бях последната кола във влакчето“, коментира Перес

„Иначе определено чувствах, че правя добър прогрес по време на квалификацията с колата. Жалко, имах чудесен потенциал. Надявам се в състезанието да успеем да притиснем Мерцедес. С различна стратегия сме. В идеалния случай ще ги изпреварим на старта, но състезанието е дълго и всичко може да се случи.“

Самият Хамилтън каза, че е бил сред последни болиди, излезли на пистата в Q3 и е бил наясно, че повечето коли пред него ще намалят.

„Затова се опитах да отворя максимално голяма разлика. Въпреки това се наложи да върна още назад, изчаквайки всички да тръгнат. Просто исках да отворя оптимална разлика. В крайна сметка мисля, че никой не успя да подготви добре гумите си, тъй като всички бяха бавни“, обясни пилотът на Мерцедес.

Хорнер от своя страна допълни, че в Ред Бул са доволни, че са толкова близо до съперниците

„Знаем, че Силвърстоун и Будапеща са силни писти за Мерцедес. Вижте представянето през миналата година – на Силвърстоун бяхме на секунда назад, на Хунгароринг изостанахме още повече. Така че за нас е окуражаващо да сме толкова близо. На различни стратегии сме. Това означава различно сцепление (в началото). Трябва да потеглим добре и да се борим. Втората половина на сезона е дълга и ще си струва да се гледа“, заяви шефът на Ред Бул в F1.