Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Има ли F1 проблем с Андрети и Кадилак? Отборите искат вече $500...

Има ли F1 проблем с Андрети и Кадилак? Отборите искат вече $500 млн. входяща такса

1759
0
ФИА, Формула 1, F1
снимка: Спас Генев

Формула 1 и участващите понастоящем в спорта отбори като че ли не искат повече екипи в Гран при за разлика от ФИА. Желанието на Майкъл Андрети да създаде отбор за F1 е известно отдавна, но през миналата седмица проектът му придоби ново измерение – той обяви, че ще си сътрудничи с GM и в частност с марката Кадилак. Новината обаче бе посрещната по различен начин от ръководството на F1 от страна на Либърти Медия и от ФИА.

„Към F1 проекта понастоящем има огромен интерес и сериозен брой разговори продължават без да са толкова видим, колкото други дискусии. Всички искаме шампионатът да остане стабилен и всяка нова молба за участие ще бъде преценявана от акционерите по изпълняващи тази цел критерии. Всяка нова молба за участие изисква съгласието и на F1, и на ФИА“, бе реакцията от страна на F1

Това доведе до няколко реплики от страна на президента на ФИА Мохамед бин Сулайем.

„Изненадващо е, че имаше някои остри реакции на новината за Кадилак и Андрети. През последните години ФИА е приемала кандидатури на по-малки, успешни организации. Би трябвало да окуражаваме възможни кандидатури за F1 от глобални производители като GM и истински състезатели като Андрети. Интерес от страна на отбори от развиващи се пазари добавя разнообразие и допълнително увеличава привлекателността на F1“, написа Бин Сулайем в социалните мрежи.

Реакцията от страна на F1 направи впечатление още в самото начало.

„Какво точно има Формула 1 – притежателят на търговските права, не самият спорт – има срещу Андрети и/или Кадилак?“, попита в свой коментар известният журналист Дитер Ренкен

„Помислете за фанфарите от офисите на F1, когато Ауди и Порше изразиха интерес да влязат в спорта. Сравнете ги с неспирното жужене и странния отговор на последната новина от две от най-големите спортни марки на Съединените щати. Оставяйки настрани семантиката на коментара, да се фокусираме върху подразбиращите се послания и по-специално това, че трябва да се преценява от „всички“ акционери. Ако това включва отборите, то Уилямс и Хаас (с цялото ми уважение) ще гласуват дали Кадилак – най-старият щатски автомобилен производител, основан през 1902 г. – отговаря на F1 критериите за доверие и стабилност!“

„Ако все пак отборите бъдат извадени от процеса, както и би трябвало да бъде поради очевидни причини, то остават F1 и ФИА. А от F1 се държат като родители, които съсипват дипломирането на детето си, възхвалявайки възможния потенциал на по-малките му братя и сестри, които дори не са стигнали до университета. След официалното обявяване прекъсването на разговорите между Порше и Ред Бул, formula1.com публикува цял материал по въпроса. Не отдели обаче и една колонка за новината на Андрети. Каква редакционна политика е това? Ауди пък създаде ли нов отбор в F1? Не – купи Заубер. Тоест основният им принос ще е задвижваща система.“

Президентът и главен изпълнителен директор на Формула 1 Стефано Доменикали многократно посочваше през сезон 2022, че 10 отбора са достатъчни на спорта в момента. Мнението на екипите съвпада с това на F1

Неназован източник от екипите заяви пред Ройтерс, че $200 млн. входна вече не са достатъчни. Стойността на Гран при тимовете се повиши вследствие увеличената популярност на спорта. По-подходяща сума вече била $500 млн. Тази входяща такса бе въведена с подписването на последния вариант на договора Конкорд. Контрактът урежда взаимоотношенията между отборите, ФИА и притежателя на търговските права. Целта ѝ е да отсява наистина сериозните кандидати за спорта. При одобрение на нов тим сумата ще се раздели между останалите отбори.