Индианаполис не желае да се връща в календара на F1. Това обяви президентът Дъг Боулс. Според него, от Пенске не желаят да поемат толкова сериозен ангажимент от финансова гледна точка. Боулс посочи като най-голям проблем огромната такса за домакинство, която плащат организаторите в Остин.
Индианаполис е една от най-старите писти в света и е построена още през 1909 г. Най-популярната надпревара на това трасе е „Индианаполис 500“, която се провежда обикновено през пролетта. Събитието е било и част от календара на F1 в периода 1950-1960 г. В него обаче са участвали различни отбори и пилоти поради различните правила. Има няколко титулярни F1 пилоти, които са се включвали в тази надпревара. Един от тях е Алберто Аскари. Двукратният световен шампион се включва с модифициран болид на Ферари през 1952 г. Той обаче отпада заради проблеми с колелата, които се разпадат на овалното трасе.
Пистата в Индиана се завръща в календара на F1 през 2000 г. Тогава пилотите използват част от овала, както и обикновена секция, построена в края на 90-те години. Първото състезание на новата версия на пистата Индианаполис е спечелено от Михаел Шумахер с Ферари.
Индианаполис остава част от F1 до 2007 г. След това пистата е извадена от тогавашния шеф на спорта Бърни Екълстоун. През 2005 г. тук се провежда едно от най-странните състезания в историята на F1. На стартовата решетка се нареждат общо шест болида с гуми Бриджстоун, след като тези с Мишлен решават да бойкотират надпреварата поради съображения за сигурност. В крайна сметка Шумахер и Рубенс Барикело записват двойна победа за Ферари, а Тиаго Монтейро с Джордан допълва подиума
F1 се радва на изключителна популярност в САЩ, откакто Либърти Медия закупи търговските права през 2017 г. Страната има цели три старта в календара- Маями, Остин и Лас Вегас. Не се изключва в бъдеще техният брой да бъде увеличен.
Последните години имаше спекулации за евентуално завръщане на Индианаполис в F1. Това обаче така и не се случи. Ръководството на трасето обяви, че би приело отново старт от световния шампионат, но не на всяка цена.
По-рано този месец Дъг Боулс призна, че Индианаполис има готовност да приеме старт от F1. Но от друга стана, той посочи огромната такса за домакинство като основно препятствие такова нещо да не се случи.
„Пистата все още има оценка 1 на ФИА. Трасетата по света се оценяват на база на безопасността и представянето. Има две истински писти в САЩ, които имат тази оценка- Остин и Индианаполис“, сподели Боулс в подкастa на Нейт Спангъл.
„Ние сме готови, ако F1 поиска да се върне и ще радваме да ги приемем. Но предизвикателството е свързано с бизнес моделът на F1. Например щатът Тексас плаща по $45 милиона годишно за домакинството в Остин. За нас това няма финансова логика.“
Боулс добави, че Роджър Пенске би се радвал F1 се върне обратно в Индианаполис. От друга страна, той има съмнения относно рентабилността на това събитие.
„Мисля, че Роджър би се радвал F1 да се върне. Знаете, че той е сериозен бизнесмен. Не мисля, че е въпрос на печалба, но просто не можеш да губиш милиони долари всяка година. Не мисля, че те ще се върнат, докато това не се промени. В момента ние обичаме най-много „Инди 500“, това е страхотно събитие“, добави президентът на Индианаполис.
Вижте тази публикация в Instagram.
Индианаполис приема различни състезания през годината. Без съмнение, най-голямото и най-бляскавото е Инди 500. Няколко седмици пред това Индианаполис приема и друг старт от Индикар, който се провежда на нормалната конфигурация и включва част от овала. Освен Индикар, пистата е домакин на старт от НАСКАР, който носи името „Брикярд 400“. Индианаполис приема и състезанията от IMSA, Intercontinental GT Challenge, Ферари Чалъндж Северна Америка, GT World Challenge Северна Америка и др.
В началото на 2024 г. Индианаполис влезе в конфликт с Либърти Медия заради неправомерно използване на търговска марка. Изглежда двете страни са постигнали някаква договора по този въпрос, тъй като не последваха дела или по-нататъшни проблеми.
2025 😊 #Indy500 | #IsItMayYet? pic.twitter.com/HkJOOjtfkG
— Indianapolis Motor Speedway (@IMS) January 16, 2025