Начало Други Индикар: Диксън спечели финалния старт за сезона в Лагуна Сека

Индикар: Диксън спечели финалния старт за сезона в Лагуна Сека

167
0
Скот Диксън
Скот Диксън, снимка Индикар

Скот Диксън спечели финалния старт за сезона в Лагуна Сека. Пилотът на Чип Ганаси завърши кампания в Индикар по възможно най-добрия начин и триумфира в хаотичната надпревара на пистата в Калифорния. Втори и трети завършиха Скот Маклоклън (Пенске) и шампионът Алекс Палу (Чип Ганаси Рейсинг).

Лагуна Сека бе домакин на финалния 17-ти кръг за сезон 2023 в Индикар. Състезанието се проведе на уникалната писта с дължина 3.602 км и разположена до град Монтерей, Калифорния. В миналото Лагуна Сека е приемала стартове от MotoGP и WSBK

Розенквист поведе колоната след летящия старт в Лагуна Сека. Шведът записа последното си участие с Макларън. От следваща година той ще кара за тима на Meyer Shank Racing. На мястото на Розенквист Макларън привлече Дейвид Малукас. Втори се движеше Маклоклън, следван от Лундгаард и Нюгардън. По-назад имаше инцидент, в който участваха редица пилоти. В крайна сметка най-губещ бе Греъм Рейхал (Rahal Letterman Lanigan Racing), който отпадна.

Надпреварата в Лагуна Сека бе рестартирана в седмата обиколка. Розенквист отново поведе пред Палу, Пауър, О’Уорд и Херта. Диксън потегли от по-задна позиция заради смяна на двигателя в неговия автомобил. Палу и Пауър изпревариха Розенквист малко след рестарта. Междувременно Джоузеф Нюгардън (Пенске) отпадна след завъртане и удар в стената на завой №4. Това доведе до нов период на жълти флагове.

Розенквист изпревари Пауър след втория рестарт в Лагуна Сека. Австралиецът загуби позиция и от друг пилот на Макларън- Пато О’Уорд. Зад тях се движеха Херта, Грожан и Канапино, докато Диксън си пробиваше път напред, след като бе замесен в инцидентите в първия тур.

Палу продължи да води слез изминаване на една четвърт от състезанието в Лагуна Сека. Зад него Розенквист имаше контакт с Ериксон, след който и двете коли се завъртяха. Това разбира се отново предизвика жълти флагове по цялото трасе. Хелио Кастроневес (Meyer Shank Racing) също се завъртя и едва не се удари с Палу.

С напредване на състезанието имаше още няколко контакта и периоди на жълти флагове. В 61-вата обиколка Том Бломквист (Meyer Shank Racing) отпадна заради инцидент. Няколко обиколки по-късно Кайл Къркууд (Андрети Аутоспорт) също приключи участието си в надпреварата. Юри Випс (Rahal Letterman Lanigan Racing) също отпадна след инцидент, както и Колтън Херта (Андрети Аутоспорт). Междувременно Диксън се възползва от хаоса в Лагуна Сека и поведе

Диксън в крайна сметка грабна победата в Лагуна Сека. Това бе трети успех за опитния новозеландец в последните четири старта. До него на подиума се качиха Маклоклън и Палу.

Четвърти завърши Уил Пауър (Пенске), следван от Калъм Илот (Juncos Hollinger Racing) и Кристиан Лундгаард (Rahal Letterman Lanigan Racing). Топ 10 в Лагуна Сека допълниха Александър Роси (Макларън), Маркус Армостринг (Чип Ганаси Рейсинг), Пато О’Уорд (Макларън) и Райън-Хънтър Рей (Ед Карпентър Рейсинг).

Палу получи своя шампионски трофей малко след края на състезанието. Междувременно Армстронг стана „Новобранец на годината“ в Индикар.

Втори в класирането завърши Диксън. Място в топ 5 намериха още Маклоклън, О’Уорд и Нюгардън. При производителите Шевролет успя да победи Хонда в последния възможен момент.