Индикар преминава към хибридно задвижване по време на рейс уикенда в Мид Охайо. Американските серии най-накрая започват да използват такъв вид двигатели след многобройните тестове и отлагания през последната година.
A new era of #INDYCAR competition is here.
The hybrid debuts at Mid-Ohio Sports Car Course this summer.
— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) May 14, 2024
Дебютът на новия двигател се случва след съвместните усилия на Индикар, Шевролет и Хонда. Първият по рода си хибриден агрегат включва актуалния 2/2-литров V-6 двигател с два турбокомпресора. Сега обаче той е съчетан с хибридна технология с ултракондензатор
Тестовете на хибридната система започнаха на 16 август 2023 г. Досега са изминати общо 23 518 мили от 28 пилоти.
„Силата на това неподозирано партньорство между Шевролет и Хонда изтласка този иновативен проект на стартовата решетка през 2024 г.“, Джей Фрай. „Специфичният за Индикар хибриден силов агрегат ще внесе нов и вълнуващ елемент в сериите. В него има допълнителни възможности за използване на енергия и изпреварване. Нямаме търпение да видим началото на тази нова ера на пистата Мид-Охайо“, добави президентът на Индикар.
Дълго отлаганият хибриден задвижващ агрегат ще разполага с допълнителна опция за изпреварване (push-to-pass). Тя ще позволи на пилотите от Индикар по-голям избор и контрол. Очаква се това да подобри конкуренцията на пистата.
Системата е съставена от нисковолтов (48V) мотор-генератор (MGU) и система за съхранение на енергия (ESS), състояща се от 20 ултракондензатора. И двете се монтират във вътрешността на камбаната, разположена между двигателя с вътрешно горене и скоростната кутия.
По време на рекуперацията, въздействайки върху вала на съединителя, MGU създава енергия, която се съхранява в ESS. Допълнителната мощност се разгръща чрез същия мотор-генератор при поискване от водача. За състезанията опциите за автоматична регенерация ще се осъществяват чрез спиране или позиция на газта. Ще се предлага и ръчна регенерация чрез избрани лостчета и бутони на волана.
Използването на натрупаната енергия ще бъде възможно само ръчно, чрез бутон за заключване. Той е подобен на сегашната система за изпреварване.
Пилотите от Индикар ще могат да използват хибридната система в в допълнение към традиционната система „push-to-pass“ на обикновени и улични трасета. Те обаче ще имат различни правила.
„Push-to-pass“ все още ще има ограничение за времето на използване и общото време, използвано по време на състезанието. Правилата за хибридния силов агрегат ще ограничават количеството енергия, използвано за една обиколка. Това ще бъде в зависимост от дължината на пистата.“
„Използван в комбинация на обикновени и улични писти, допълнителният тласък ще осигури допълнителни 120 к.с. Така мощността ще прехвърли 800 к.с. за първи път от две десетилетия. Допълнителна мощност се очаква да бъде увеличена следващите години с развитието на хибридните агрегати.“
Елементите за безопасност включват система за ниско напрежение и възможност пилотите да рестартират автомобила без чужда помощ в случай на завъртане или спиране на двигателя. Той ще предотврати необходимостта от изпращане на екипа за безопасност на Индикар и възпрепятстване на всяко действие при зелен флаг
„Въвеждането на хибридната технология предоставя възможност за интегриране на технологиите за електрификация в сериите Индикар“, заяви Ерик Уорън. „По време на разработката на всяка нова технология се правят обширни анализи и тестове. Така се се идентифицират възможно най-много проблеми.“
„Подкрепяме решенията на Индиакар по време на този процес да проучи внимателно данните от тестовете. Трябва да се уверим, че когато хибридната технология бъде интегрирана, работата и представянето са точно такива, каквито се очакват.“
„Този подход дава възможност на Индикар и на производителите на двигатели да гарантират, че високото ниво на състезанията ще продължи без прекъсване“, добави изпълнителният директор на моторспорт отдела на GM.
Later this year, #indycar goes hybrid with a spec system fitted into the bellhousing.
Here’s a link to @RACERmag & @marshallpruett bideo series about its development.https://t.co/GF8kkqm194 pic.twitter.com/yAU6pmIuzM— Craig Scarborough (@ScarbsTech) April 1, 2024
Мид Охайо ще приеме деветия кръг за сезон 2024 в Индикар. Състезанието ще се проведе на 7 юли. Миналата година победител в Мид Охайо стана действащият шампион Алекс Палу.
RETWEET to congratulate @AlexPalou!
THREE WINS IN A ROW, this one coming at @Mid_Ohio! #INDYCAR pic.twitter.com/JOdYSagxLR
— INDYCAR on NBC (@IndyCaronNBC) July 2, 2023