Начало Други Скот Диксън записа най-бързия полпозишън в историята на Индианаполис 500

Скот Диксън записа най-бързия полпозишън в историята на Индианаполис 500

706
0
Скот Диксън, Индикар
Скот Диксън, снимка Индикар

Скот Диксън записа най-бързия полпозишън в историята на Индианаполис 500. Пилотът на Чип Ганаси Рейсинг постигна рекордните 234.046 мили в час (376.66 км/ч) в рамките на четири обиколки.


Вчерашното действие на пистата Индианаполис Мотор Спийдуей определи първите четири реда на събитието със синя лента, което ще се проведе тази неделя.

Шесткратният шампион в Индикар и победител в Инди 500 през 2008 г. Скот Диксън направи две обиколки с над 234 мили в час. Четвъртата му и най-бавна обиколка беше по-бърза от най-силните опити на повечето пилоти. Така той прекъсна четирикратното равенство на втората позиция в борбата за най-много полпозишъни в историята на Индикар. Сега Диксън изостава само от рекордьора Рик Миърс.

Освен това той е вторият най-бърз квалификационен пробег за всички времена в Инди 500, отстъпвайки само на Арие Люендюк от 1996 г. Въпреки това новозеландецът не печелил, стартирайки първи. Единственият му успех е дошъл от 21-во място на стартовата решетка. Затова Диксън стана най-бързият победител в квалификацията в историята на Индикар.

Това е същността на мястото, просто е невероятно“, каза Диксън. „Възходите и паденията, които преживяваш само за един ден, са просто лудост. Благодаря и на Хонда. Просто съм толкова щастлив за всички. Надявам се в момента Чип да е усмихнат.“

Нужни са упорита работа и хора. Част съм от този отбор. Мога да го пренеса през линията. Искам да изразя огромните си благодарности на всичките ми съотборници, за да се възползвам максимално от това. Очевидно това не означава кой знае какво, освен че започваме от правилното място, но нямаме добри резултати в задържането му. Тук винаги има недовършени дела. Определено може да се получи жестоко състезание.“

Диксън изпревари с 0.804 км/ч своя съотборник и действащ шампион в Индикар Алекс Палу. Ринус ВиКей се присъедини към тях от външната страна на първата редица с болид на Ед Карпентър Рейсинг. Нидерландецът бе първият представител на двигатели на Шевролет.

Между сесията на Топ 12 иБързата шестица“, отборите разполагаха с доста широк набор от настройки, които можеха да направят по своите автомобили.

Следващият пилот беше Ед Карпентър, който достигна 389км/ч на влизане в завой номер 1. Първата му обиколка беше със средна скорост 373.450 км/ч. Втората и третата му обиколка също бяха в рамките на 375 км/ч.

Следващите две позиции в топ 6 бяха заети от Маркус Ериксон и Тони Канаан също от тима на Чип Ганаси Рейсинг. Благодарение на това важно постижение, Диксън спечели чек за 100 000 долара за наградата NTT P1.