Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Интервю с Лукас ди Граси

Интервю с Лукас ди Граси

34
0

Лукас ди Граси пристигна за първи път в България по покана на ING – основен спонсор на отбора на Рено за сезони 2007-2009 г. 24-годишният бразилец бе така любезен да отговори на въпросите на всички журналисти, които бяха дошли, за да се срещнат с него.

Въпрос: Как мина сезонът в Рено за вас?
Лукас ди Граси: Първо бих искал да кажа, че за първи път съм в България, за първи път съм в София и мисля, че е хубав град. Искам да благодаря на ING за възможността да посетя и опозная вашата страна А сега да се върнем и към въпроса ви. В началото на годината си търсех отбор и така станах тест пилот на тима на Рено. Сезонът започна трудно за нас, но ние не се отказахме и продължихме да развиваме колата в течение на сезона. Така в края на краищата успяхме да постигнем добър финал.

Въпрос: Именно във връзка с предния въпрос – следващата седмица ще тествате за Хонда в Барселона. Какво очаквате от теста и смятате ли, че може да замените Рубенс Барикело в отбора?
Лукас ди Граси: Това не зависи от мен. Като професионалист съм готов да карам за всеки отбор. Ако Рено ми предложат място, те са моят първи избор, но в конкретния случай ми предлагат Хонда и аз отивам на тестове. Следващата стъпка в моето развитие ще бъде титулярното място, но засега не се знае какво ще се случи.

Въпрос: В тима на Рено кара Фернандо Алонсо. Какво е усещането да работиш с двукратен световен шампион?
Лукас ди Граси: Действително е страхотно да си с Фернандо в един отбор – той е голям професионалист. Безспорно в момента е един от най-добрите пилоти в света. Затова и се радвам, че имам възможността да слушам коментарите му, да гледам как настройва колата и да следя работата му.

Въпрос: В миналото Флавио Бриаторе откри Михаел Шумахер. След това стана и мениджър на Фернандо Алонсо. Дали това не означава, че е видял нещо и у теб?
Лукас ди Граси: Всички знаем за нюха на Флавио Бриаторе и за начина, по който подбира своите пилоти. От мен остава да кажа, че се надявам действително да е видял нещо у мен. Атмосферата в Рено е страхотна и аз съм много доволен от работата си през първата година.

Въпрос: През втората част на сезона Рено отбелязаха значителен прогрес. Какво точно направи вашият тим?
Лукас ди Граси: Според мен това се дължи на упоритата ни работа, както и на успешната работа в екип. Не спряхме да работим върху болида ни до края на сезона и в края на краищата това роди резултати. За повечето състезания подготвяхме подобрения по пакета, като последните големи модификации бяха готови за Гран при на Сингапур. Именно така спечелихме победи и напреднахме в класирането.

Въпрос: От 2009 година в колите ще бъде вграждана и системата KERS. Какво очаквате от нея и дали тя ще подобри представянето на болидите през следващия сезон?
Лукас ди Граси: Не мога да кажа дали системата KERS ще подобри по някакъв начин представянето на болидите през 2009 година, но мога да твърдя, че ще направи спорта много по-екологичен и енергоефективен. По принцип това е една система, която е много тежка, така че действително ще бъде по-трудно и оптималното балансиране на колите. Но като цяло ще бъде една отлична инициатива за спорта в бъдеще, като идеята е вариант на системата да бъде прилаган и при шосейните автомобили.

Въпрос: Как според теб ще повлияе на спорта новата аеродинамика, както и връщането на сликовете?
Лукас ди Граси: Склонен съм да вярвам, че промените по аеродинамиката ще допринесат положително за спорта. Идеята на това е по-бавните пилоти да станат по-конкурентоспособни и така да се увеличава интригата в надпреварата. Промените се изразят в по-широко предно крило, по-тясно и високо задно крило, както и премахване на серия допълнителни аеродинамични елементи. Сликовете сами по себе си също променят аеродинамиката на колите.

Въпрос: Как се чувствахте, когато бразилец бе на път да спечели първа титла от Айртон Сена насам, но я загуби в последната обиколка?
Лукас ди Граси: Безспорно исках Фелипе Маса да спечели титлата и заедно с огромната публика там бяхме разочаровани от загубата. Действително шампионатът се реши в последната обиколка и не в полза на бразилеца, но това е само едната страна. Същевременно стана страхотно състезание, а Люис Хамилтън и Макларън заслужено достигнаха до титлата.

Въпрос: Очаквате ли, че колата на Рено ще може да се бори за титлата догодина и че Фернандо Алонсо ще стане световен шампион?
Лукас ди Граси: Все още не съм карал новата кола, така че мога само да спекулирам. За момента от мен се изисква да карам и да връщам съответната информация. Оттам нататък всичко зависи от други.

Въпрос: Известно е, че сте започнали кариерата си в картинга. Кога за последно сте карали картинг?
Лукас ди Граси: Последната ми картинг надпревара бе традиционното вече състезание на Фелипе Маса в края на годината. Миналата година то бе спечелено от Михаел Шумахер.

Въпрос: Кои са вашите идоли в моторните спортове?
Лукас ди Граси: Когато бях малък, това бе Айртон Сена. След като почина, започнах да гледам Михаел Шумахер. Сега просто се състезавам.

Въпрос: Кое беше най-хубавото място, на което Формула 1 акостира тази година? Наистина ли Сингапур бе звездата в календара?
Лукас ди Граси: Да, действително мисля, че в Сингапур беше доста приятно, тъй като все пак бе нощно състезание, а самото осветено трасе беше невероятно. Същевременно обаче настилката беше много неравна, което създаваше много трудности на пилотите.

Въпрос: А кои са твоите приятели сред момчетата във Формула 1?
Лукас ди Граси: Моите сънародници – Маса, Пикет и Рубенс Барикело.

Това успяхме да научим от Лукас ди Граси, като вече се носят слухове, че следващият, който ще дойде в България по покана на ING, ще бъде двукратният световен шампион, Фернандо Алонсо.