Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Инженерите търсят максимално аеропритискане за Гран при на Сингапур

Инженерите търсят максимално аеропритискане за Гран при на Сингапур

52
0
Гран при на Сингапур

Последното състезание на улична писта за 2011 г. във Формула 1 ще е това в Сингапур тази седмица. Трасетата, използващи нормалната пътна инфраструктура, са особени като изисквания към автомобилите и пилотите.

От екипа на Рено обясняват с повече подробности какви са натоварванията на отделните системи.

 

1. Двигател

Уличните писти по принцип не натоварват прекалено двигателите, тъй като неголяма част от обиколката се изминава на пълна газ. Въпреки това обаче моторите непрекъснато са под напрежение, защото управлението е сложно – спиранията са чести, а правите – не особено дълги. Необходимо е агрегатите да са с плавен процес на работа, а това е една от най-силните характеристики на Рено R27, с който са и шампионите от Ред Бул.

2. Спирачки

Трасето натоварва спирачките приблизително толкова, колкото и пистата в Мелбърн. Няма кой знае какви сериозни спирания (от наистина висока скорост до много ниска за кратко време), но за сметка на това се случват често. Спирачките на практика почти нямат почивка. Температурата също може да е проблем, затова се внимава с охлаждането.

3. Окачване

Настройките на окачванията са една от най-трудните задачи на който и да е отбор във Формула 1. Механичното прилепяне е от сериозно значение на всички улични писти заради множеството нискоскоростни завои. В същото време се търси достатъчно меко окачване, за да могат пилотите да излизат възможно най-добре от кривите и колата да се справя с неравностите по асфалта.

4. Аеродинамика

Единствено трасето в Монако е по-бавно от това в Сингапур. Необходима е максимална сила на аеропритискане, за да се осигурят на автомобила достатъчно стабилност при спиране и добро ускорение.

5. Гуми

Нивата на прилепяне са ниски в началото на уикенда, но трасето в Сингапур не е толкова мръсно, колкото това в Монако. По-меките смеси би трябвало да осигурят достатъчно сцепление в тренировките, а то постепенно ще се подобрява с течение на сесиите. Пирели доставят най-меките типове от гамата си – софт и суперсофт. Комбинацията вече бе използвана в Монако и Будапеща.

6. Скоростна кутия

Близките предавателни числа оптимизират ускорението и извличането на максимум представяне от двигателя при ниски скорости.

7. Дисплей на волана

Яркостта на дисплеите в автомобилите ще бъде намалена за нощната надпревара в Сингапур.