Аюму Иваса ще вземе участие в официална сесия от F1. Японският състезател ще бъде зад волана на болида на Виза РБ в първата тренировка за Гран при на Япония на мястото на Даниел Рикиардо.
Getting behind the wheel for FP1 in front of his home crowd 🙌 @ayumuiwasa_cars will drive the VCARB 01 during the first practice session in Japan 🇯🇵 pic.twitter.com/DmCOinQVgY
— Visa Cash App RB F1 Team (@visacashapprb) March 26, 2024
Иваса е дългогодишен младежки пилот на Ред Бул. Японецът се включи в тестовете след края на сезон 2023. Той направи повече от 90 обиколки с болида на Алфа Таури
В първата свободна тренировка на Сузука Виза РБ ще бъде с изцяло японски състезатели. Към Иваса ще се присъедини титулярните пилот на екипа Юки Цунода. 23-годишният пилот финишира седми в Гран при на Австралия и донесе първи точки за базирания във Фаенца отбор.
Виза РБ предоставя на Иваса първата от общо две задължителни сесии за новаци през годината. 22-годишният пилот е сред списъка с младежки пилоти на Ред Бул, Тук се включват още резервния пилот Лиaм Лоусън и Исак Хаджар.
„Много съм щастлив, че мога да участвам в официална сесия на F1 в родната си страна. Вълнувам се, че мога да направя първата стъпка към осъществяването на мечтата си – да печеля състезания и да завоювам титлата в световния шампионат във Формула 1. Това са най-престижните серии в света“, сподели Иваса.
I’ll be driving for FP1 of F1 Japanese GP!🏎️
I’m so excited to drive F1 car again! and it’s my first official session of F1.I’m very looking forward to drive Visa Cash App RB F1 Team car in front of many fans there!!!
F1日本GPでFP1に出走することが決まりました!🏎️… pic.twitter.com/3mE0PLsbr6
— Ayumu Iwasa 岩佐歩夢 (@ayumuiwasa_cars) March 26, 2024
Шефът на Виза РБ Лоран Мекис заяви, че Иваса е направил добро впечатление на Яс Марина. Оттогава той участва в подпомагането на състезателния отбор в симулатора.
„Той свърши чудесна работа на теста в Абу Даби в края на миналата година, когато кара за първи път за нас“, каза Мекиес.
„Оттогава насам той върши много ценна работа в симулатора ни, включително осигурява подкрепа на живо в състезанието. Този опит на пистата ще бъде важен за израстването му като млад пилот. Това ще предостави на него и на нашите инженери полезна корелация на реалната писта с работата, която извършва за нас в симулатора“, добави ръководителят на Виза РБ.
Иваса прекара последните два сезона във Формула 2. През този период той записа пет победи и още няколко подиума с отбора на ДАМС. Тази година младият японец се състезава в Супер Формула с Team Mugen и финишира девети в първото състезание на пистата Сузука. Тук той си партнира с бившия си колега от F2 Тео Пурчер
Виза РБ на практика вече не е юношески отбор на Ред Бул. Въпреки това главният изпълнителен директор Петер Байер заяви, че обучението на млади пилоти все още е основна задача на тика. Целта на Виза РБ е да разполага с един млад пилот, както и един с повече опит.
Виза РБ увеличи програмата си TPC (тестване на предишен автомобил), която сега позволява на пилотите да тестват автомобилите за 2022 г. Те са са много по-близки до настоящата спецификация, отколкото поколението за 2021 г., което беше разрешено миналата година.
„Оскар Пиастри е най-добрият пример за това. Той измина не знам колко стотици или хиляди километри [с Апин], но след това дойде и веднага разбра автомобила“, каза Байер. „Той разбираше динамиката, разбираше превключвателите. Това прави толкова голяма разлика и те свързва напълно.“
„И всъщност имаме сериозна програма за Лиъм, Исак и евентуално Иваса. Искаме да сме сигурни, че ще караме колкото се може повече с тях. Интересно е, че предишният автомобил [който може да бъде тестван] е такъв от 2022 г., така че най-накрая това е подходящ автомобил за тестове“, добави CEO-то на Виза РБ.