Иван Тенчев, Монако. След вчерашната разочароваща квалификация за тима на Мерцедес се появиха доста различни коментари за причините, поради които и на бавното трасе по улиците на Монте Карло F1 W13 подскача почти неконтролируемо. Не работи и никак добре с гумите. В Барселона преди седмица изглеждаше, че проблемите с подскачането са на път да бъдат решени. Но ето че в Монако се появиха отново.
В действителност новите елементи по колата като под, крила, бийм уинг и т.н. наистина почти ликвидираха проблема на Мерцедес на Каталуния, и то в ключовите зони, където има подскачане – правите и бързите завои
Колата най-после бе позиционирана по-ниско. Но с новостите струите не прекъсваха. Всичко изглеждаше крачка напред спрямо началото на сезона. В Монако обаче Мерцедес-ът пак стана нестабилен и въпросът е защо при положение, че тук скоростта е много по-ниска и на практика няма бързи завои и прави
Колите в Монако винаги се настройват малко по-високо и по-меко в сравнение с другите писти. При това положение не би трябвало изобщо да има подскачане от прекъсване на въздушната струя под пода и после появяването ѝ отново. Това би било така, ако то се предизвиква единствено от аеродинамиката. Очевидно при Мерцедес въздухът не е единственият му източник. Неравната настилка в Монако създаде подскачане и дискомфорт и от работата на окачването. В специален материал в последния, 256-ти брой на списание ClubS1 обърнахме внимание на много специфични елементи в конструкцията и традициите на Мерцедес, обясняващи донякъде защо точно при тях се появиха най-големите проблеми и промените в системите на окачване бяха сред основните. В Монако се потвърди, че може би забраната на специалните балансиращи движението трети амортисьори има роля при подскачането.
A crazy end to Quali. 🤯 It’s P6 for George. A late red flag costs Lewis a shot at a final lap and he’ll start P8 tomorrow. pic.twitter.com/Nd8l1geVlJ
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) May 28, 2022
Бившият шеф на Ягуар и Джордан Гари Андерсън потвърди в материал тази сутрин, че с промяната на гумите ролята на балансиращите елементи в окачването е станала по-важна
Причината е, че новите 18-инчови гуми са по-нископрофилни, с по-твърди стени и по-малка гъвкавост във всякаква посока. Така при повдигането на колите в Монако, за да се преминава по-добре през неравностите и бордюрите, доброто поведение на задната част се контролира и гарантира от работата на задното окачване. По идентичен начин стоят нещата и при предната ос, където в петък Люис Хамилтън поиска смяна на третия амортисьор. Той изпробва и различни варианти на баланса, но практически без кой знае какъв напредък.
В първите състезания за сезона проблемите с подскачането на Мерцедес наистина бяха главно от работата на аеродинамиката, но F1 W13 беше доста бърза кола в бавните завои. Затова мнозина вярваха, че Хамилтън и Джордж Ръсел ще имат по-добър шанс в Монако, но очевидно проблемите са повече от един и трябва да се решават заедно.
Views. For. Days. 😍 #MonacoGP pic.twitter.com/l6N1T5Xyyx
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) May 29, 2022