Начало Избрани Използването на собствени части е спестило значителна сума пари на Алфа Ромео

Използването на собствени части е спестило значителна сума пари на Алфа Ромео

1133
0
Aлфа Ромео С42-Ферари
снимка, Алфа Ромео

Шефът на Алфа Ромео в F1 Фредерик Васьор твърди, че използването на корпус на скоростна кутия за автомобила за 2022 г. , произведен в Хинвил, е спестило значителна сума пари. По този начин екипът е успял да се отдалечи от достигане на бюджетния таван.

През този сезон отборите работят с лимит от 140 милиона долара, който от самото начало се управлява доста стриктно.

Алфа Ромео разчита на техническото си партньорство с Ферари за своя двигател скоростна кутия, както и други компоненти. Тази година швейцарската компания избра да произведе свой собствен корпус от въглеродни влакна. Той позволява да отбора да настройва по свое желание позициите на повдигане на задното окачване.

Това не е единственото предимство, от което се възползва Алфа Ромео. Цената на вътрешния елемент е значително по-ниска от условната стойност, определена от F1 за „преносимия компонент“ като част от правилата за спазване на бюджетния лимит.

„В днешно време ако използвате корпуса и окачването на Ferrari, това ви убива от гледна точка на условната стойност, обясни Васьор, цитиран от The Race.

Системата на условната стойност означава, че в горната граница на разходите ви има така нареченатафалшива“ цена. Можете да го направите по-евтино от цената, която Ферари определя за частите. Това е икономия, но също така е много по-евтино от самата условна стойност.“

Васьор обясни, че подходът на Алфа Ромео отчита и дългосрочните последици от бюджетния праг. От началото на следващия сезон той ще намалее на 135 млн. долара.

Планираме да достигнем лимита на разходите до следващата година. При такъв избор трябва да предвидим въпросите предварително, защото очевидно с новите разпоредби ще трябва да направим пренос на някои компоненти между първата и втората година, както и между втората или третата година“, каза французинът.

Вероятно ще пренесем скоростната кутия или шасито между първата и втората кампания. Ако вземете решение да изберете Ферари за доставчик на корпуса на [скоростната кутия] и окачването, ще пренесете както частите, така и условната стойност.“

„На един етап горната граница на разходите ще се понижи. Ние със сигурност ще се борим. Затова взехме решение да започнем собствен проект. Беше доста амбициозно.“

Според Васьор, подходът на Алфа Ромео е проработил добре не само финансово, но и по отношение на дизайна и конструкцията на C42. Той позиционира екипа като основен претендент за четвъртото място при конструкторите.

Не се съмнявахме, че Ферари е в състояние да направи добро окачване или добра скоростна кутия“, каза Васьор.

Но първият подход се основаваше на бюджета и лимита на разходите за този сезон. Това ще важи и в бъдеще.“

„По-лесно да се развиеш във въздушния тунел, когато можеш да го направиш със собствени части. Знаете къде се намирате и  знаете какъв ще бъде изборът. Няма да ви се налага да чакате Ферари да пусне чертежите“, заключи Фредерик Васьор.