Представеният в Маями концептуален модел олицетворява творческата философия на Jaguar за „Ентусиазиран модернизъм“, следвайки дебюта на новата бранд идентичност.
Jaguar показа широко обсъждания концептуален автомобил Type 00, който има за цел да илюстрира новата посока на марката.
Наследството на британската марка
„Ние сме марка с наследство, а не марка за наследство“, заяви главният търговски директор Ленард Хурник на събитие за пресата. Ето защо, според интерпретацията, Jaguar няма да предлага ретро модели с нови технологии. Въпреки това в официалната публикация за Type 00 има много – макар и доста абстрактни – препратки към историята на Jaguar. Името на концептуалния автомобил символизира нова, жизнена идентичност, подчертава трансформацията и е вдъхновено от „богатото наследство“ на марката. Означението „Type“, разбира се, произлиза от миналото на Jaguar, тъй като е служило като компонент в имената на много модели. Двете нули означават, първо, нулеви емисии и второ, напълно ново начало на продуктовото семейство.
Двата цвята, в които е представен концептуалният автомобил, следват подобна логика. „Miami Pink“ препраща към ар деко обстановката на световната премиера в рамките на Седмицата на изкуствата в Маями. „London Blue“ според Jaguar символизира британското наследство. Нещо повече, припомня се оригиналният етос „Не копирай нищо“ на основателя на марката сър Уилям Лайънс. Това се отнася до философията, според която Jaguar никога не копира нищо, а винаги е самобитен.
Дизайнът и платформата
Безстрашен, креативен, пищен – това са думите, с които Jaguar описва Type 00. Пищни със сигурност са самите размери. С дължина над пет метра и величествени 23-цолови колела британският меланж от гладки повърхности и прави линии има впечатляващ външен вид. Използва се и определението „безстрашен“. Защото, както неотдавна каза главният дизайнер Джери Макгавърн, Type 00 не е проектиран с цел да бъде универсално приятен. Този автомобил трябва да (и ще) поляризира публиката.
Това се отнася и за интериора. Тук неконвенционалните материали, като бронз и камък травертин, се срещат с познати тъкани от автомобилните интериори. Непрекъснатата централна конзола на височината на раменете със сигурност привлича погледите, въпреки че практическата полза от нея не личи веднага. Какво в крайна сметка ще влезе в серийно производство, все още е въпрос на бъдещето. Първият реален автомобил, GT с четири врати, се очаква да бъде представен през четвъртото тримесечие на 2025 г. Въпреки това Type 00 вече се базира на реалната платформа JEA, която ще носи всички електрически автомобили от ново поколение. Засега данните са оскъдни. Само толкова: пробегът ще бъде 770 км, като трябва да е възможно зареждане за 321 км в рамките на 15 минути (на зарядна станция с мощност 350 кВт).
Технически джаджи
Модерността без технически усъвършенствания е трудно осъществима – особено в сектора на мобилността. И така, Jaguar предлага концепция, която наистина не съществува никъде другаде. В централната конзола има вдлъбнатина, в която може да се постави така нареченият тотем. Това е продълговат паралелепипед, изработен от камък. Той съдържа информация за „настроението“ във вътрешното осветление, режима на шофиране, дизайна на дисплея, музикалния плейлист, аромата и др. Накратко: профил на водача. Когато тотемът бъде поставен, автомобилът възприема запаметените настройки. Разбира се, един водач може да има няколко тотема. За да ги съхранява, Jaguar е проектирал бронзово куфарче (с тегло около 6 кг), поместено под капак до предния калник.
Иначе Type 00 следва принципа, че техниката трябва да се вижда само когато има нужда от нея. Страничната камера за заден ход е скрита под бронзовия декоративен елемент със скачащ ягуар отстрани на автомобила. Дисплеите се издигат и прибират, а отделенията за дребни предмети се отварят само при поискване. Така интериорът се запазва изключително минималистичен.
Смяна на базовата ориентация
Jaguar открива нови пътища не само по отношение на дизайна и технологиите. При новата структура на марката за съществуващите клиенти също няма да е лесно да останат в играта. За новото поколение автомобили ще има специални маркови магазини. Първият ще отвори врати в луксозния моден квартал на Париж – в „златния триъгълник“. Там вече няма да има обстановка с бюра за обсъждане на продажби, а наредени в кръг кресла, за да се „влезе в разговор“.
Въпреки това не всички фирмени автосалони ще изчезнат от сцената. Ще продължат да се предлагат сервизни услуги за клиенти с досегашни конвенционални модели. Ще процъфтява и търговията с употребявани автомобили. Според главния изпълнителен директор Роудън Глоувър в бъдеще именно тя ще предлага реално навлизане в света на марката Jaguar.