Йост Капито напуска Уилямс, съобщиха официално от тима. Заедно с него си тръгва и техническият директор Франсоа-Ксавие Дьомезон. От Уилямс допълниха, че ще обявят кой ще заеме двата поста в скоро време.
„За мен бе огромна привилегия да ръководя Уилямс Рейсинг през последните два сезона. През това време поставихме основите за завръщането на този велик отбор към челото на колоната. Нямам търпение да наблюдавам израстването на екипа, който ще продължи по пътя към успеха“, коментира Йост Капито.
Williams Racing Management Update:
Williams Racing announces that after two years at the helm of the Grove-based outfit as CEO and Team Principal, Jost Capito is stepping aside. pic.twitter.com/w03SQLqrbU
— Williams Racing (@WilliamsRacing) December 12, 2022
Председателят на собствениците на отбора от Дорилтън Кепитъл Матю Севидж заяви, че благодари на Капито за упоритата му работа и отдадеността.
„Той ръководи огромния процес по трансформация и възраждане на Уилямс Рейсинг. Благодарни сме, че Йост отложи планирането си оттегляне от спорта, за да се заеме с това предизвикателство. Сега ще предаде ръководството на следващите специалисти, за да продължи процесът на реорганизация“, каза Севидж.
„Бихме искали да благодарим и на FX (Дьомезон) за приноса му. Желаем му всичко най-хубаво в следващите му начинания“, допълни той.
Йост Капито оглави Уилямс в началото на 2020 г. Кариерата му в автомобилния спорт започва с BMW в средата на 80-те години на XX век. Изкарва година в Заубер (1996-та), след което отива във Форд. Там работи в продължение на десетилетие, като част от работата му е свързана със световния рали шампионат. В WRC Форд печели титлите при производителите през 2006 и 2007 г. с М-Спорт.
Капито се присъединява към Фолксваген през май 2012 г. Той изгражда целия WRC екип на компанията. Този отбор доминира в световния рали шампионат в продължение на три сезона. След това е привлечен от Макларън, но така и не стига до това да работи там. Причината е отстраняването на Рон Денис от ръководството, а именно той кани Йост Капито в екипа от Уокинг. Връща се във Фолксваген преди да приеме ръководството на Уилямс.