Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Катерам и Маруся все още се надяват да успеят да се появят...

Катерам и Маруся все още се надяват да успеят да се появят на грида в Мелбърн

93
0
2014,Каталуния,Катерам,Макс Чилтън,Маркус Ериксон,Маруся

Катерам (като 1Малайзия Рейсинг) и Маруся (като Мейнър Гран при), които изпаднаха в търговска несъстоятелност през миналата година, фигурират в списъка на ФИА с отборите участници в световния шампионат на Формула 1 за 2015 г. Подадените документи обаче не означават, че двата най-малки екипа ще са на грида в Мелбърн (Австралия) и времето за подсигуряване на появата им изтича.

Мейнър е компанията, чието притежание е Маруся и чийто активи (включително състезателни коли, оборудване, дори фабриката в Бенбъри) бяха продадени на търг през декември миналата година. Въпреки това опитите да се осигури връщането й в F1 продължават и сега, тъй като появата на стартовата решетка ще даде право на компанията да получи дела си от приходите за 2014 г., възлизащ на над 40 млн. британски лири заради спечелените в миналогодишната Гран при на Монако 2 точки.

Оглавяващият отбора Джон Буут и негови колеги продължиха дискусиите през последните седмици с редица инвеститори.

– Все още има някаква надежда, но времето почти изтече. Имаме две седмици, за да приключим. Все още съществува шанс. Говорим с инвеститори, като дискусиите са наистина положителни. В този тим има страшно много свестни, упорито работещи хора и се стараем да запазим колкото се може повече от тях. Иронията в цялата ситуация е, че може да не си получим наградния фонд от 40 млн. паунда, ако мечтата ни загине. Но се опитваме. Все пак успявахме да се справим в продължение на пет години кажи-речи без пари – заяви Буут.

Наскоро стана ясно, че последният опит на Маруся да се състезава в Гран при на Абу Даби миналата година е струвал близо 30 000 паунда на тима заради оттеглянето на потенциален инвеститор. Дълговете възлизат на десетки милиони, като сред кредиторите са Ферари (за задвижващи системи), Макларън (за техническо партньорство). Дори на бившия пилот на отбора Тимо Глок се дължи близо милион.

В Катерам ситуацията не е много по-добра. Управляващите екипа синдици смятат, че до края на януари трябва да намерят купувач. Те също заявих, че водят преговори – с 3 сериозно заинтересовани кандидати. Финбар О’Конъл, който ръководеше Катерам на пистата Яс Марина, обаче описа дискусиите като „болезнено бавни”.

– Водим разговори с няколко души, разполагащи с необходимите средства, ако решат да осъществят сделката. Но това е трудно инвестиционно решение.Формула 1 е изключително скъп спорт и няма опашка от желаещи да се включат. Малцина могат да си позволят участие. Един от заинтересованите е милиардер, който би влязъл в F1 заради самия себе си и за да промотира просуктите си. Другите са от автомобилната индустрия. Но ми се иска нещата да се придвижат по-бързо, защото времето ни е ограничено – допълни О’Конъл.

Според него всичко приключва, ако не бъде сключена сделка до края на януари. Единственият вариант за проточване до февруари, ако останат дребни довършителни детайли.