Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Кадилак иска американски пилот, както и такъв с опит в F1

Кадилак иска американски пилот, както и такъв с опит в F1

1472
0
Кадилак F1, GM, GM/Кадилак
снимка: GM

Марио Андрети загатна какъв би бил пилотския състав на Кадилак. Световният шампион от сезон 1978 беше категоричен, че отборът ще разполага със състезател от САЩ и такъв с предишен опит в спорта.

Кадилак влиза в F1 догодина. Американският производител получи разрешение да се присъедини към световния шампионат. Очаква се новият екип да плати такса от $450 млн. Тя служи като компенсация за останалите F1 отбори, които ще получават по-малки приходи от наградния фонд.

Американският екип вече привлече редица специалисти с голям опит в F1- Ник Честър, Пат Саймъндс, Роб Уайт и Греъм Лоудън. По-рано тази седмица стана ясно, че бившият мениджър на Хаас Питър Крола също ще работи в Кадилак. Бившият пилот на Катерам и Заубер Маркус Ериксон пък помага в работата на екипа в симулатора.

За момента няма яснота относно пилотския състав на Кадилак. Най-спряганото име е това на Колтън Херта. Американецът на няколко пъти беше близо до прехвърляне в F1. В началото на годината той заяви, че вече не не обръща внимание на тези слухове и е фокусиран изцяло върху Индикар. Въпреки това той остава основен кандидат за място в отбора, особено ако получи и суперлиценз

Наскоро Марио Андрети даде интервю пред NBC News. В него той разкри, че Кадилак със сигурност ще разполага с млад американски пилот. Екипът също така иска да има и опитен състезател, който да помага за развитието през първите няколко кампании в F1.

„Споменавайки кандидати, Херта определено е един от тези, които се разглеждат“, каза Марио Андрети. „От моя гледна точка смятам, че в началото трябва да имаме един опитен пилот, без значение от националността и след това млад американски талант. Това са целите в момента.“

Андрети даде и друго интервю за Ауто Мотор Унд Шпорт. В него той отново намекна, че Кадилак иска пилот с опит в F1.

„В идеалния случай, ще имаме опитен пилот. Даваме си нужното време и следим пазара. В известна степен този проект е като мое дете. Но аз не си търся работа или някаква постоянна позиция. Аз никога не съм искал да бъда собственик на отбора. Аз съм състезател. Имал съм много предложения да стана инвеститор, но винаги съм отказвал. Просто искам да имам база в падока, в която да оставам понякога“, обясни Марио Андрети.

Сред вариантите за Кадилак попадат Серхио Перес, Валтери Ботас, Даниел Рикиардо, Кевин Магнусен и дори Гуаню Жу. Всички те изгубиха титулярните си места миналата година. Но за момента все още не се знае дали някой от тях ще се върне в спорта с новия американски отбор.

Световният шампион от 1978 г. призна, че неговият син Майкъл също е много щастлив от факта, че Кадилак получи одобрение за участие в F1. Бившият пилот на Макларън направи няколко неуспешни опита да влезе в световния шампионат. Но след неговото оттегляне проектът получи зелена светлина и от ФОМ

„Целта беше американски отбор да застане на стартовата решетка. Ние я постигнахме“, каза Марио Андрети. „Майкъл също е щастлив, въпреки че вече се е оттеглил от проекта. Той прост каза: „Ако аз съм пречката, тогава ще разчистя пътя.“

84-годишният американец не се притеснява от факта, че името „Андрети“ няма да присъства в отбора на Кадилак.

„Става дума за каузата, без значение как се нарича тя. Важното е тя да е успешна. Проектът нямаше да се роди без нас и нямаше да стигне до Дженерал Моторс без наша помощ. Щеше да бъде голям проблем, ако продължавахме да получаваме отказ. Това нямаше да бъде добре прието в Америка. Всичко това не е моментен проект, а дългосрочен ангажимент“, обясни Марио Андрети.

Накрая световният шампион от 1978 г. призна, че влизането на новите правила е в плюс за Кадилак. Отборът не е възпрепятстван от ограниченията за изследвания в аеродинамичния тунел, както и от горната граница на разходите.

„Новите разпоредби принуждават всички да започнат от нулата. Това ще ни помогне в известна степен. Щеше да е по-трудно, ако бяхме влезли във времето, когато правилата вече бяха стабилни от три-четири години.“

„Стартирането през 2026 г. ни дава по-добър шанс да започнем на разумна основа. Също така се възползвахме от факта, че успяхме да се подготвим доста добре, защото не попадахме под регулациите за аеродинамичния тунел и бюджетния лимит“, заключи Марио Андрети.