Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Кадилак може да остане без американски пилот за 2026 г.

Кадилак може да остане без американски пилот за 2026 г.

GM, Кадилак, GM/ Кадилак
снимка: Кадилак

Кадилак може да остане без американски пилот за 2026 г. Това намекна Марио Андрети. Световният шампион за 1978 г. призна, че в момента няма голям избор от състезатели от САЩ, които разполагат с нужния лиценз за световния шампионат. Той добави, че в момента Кадилак оставя всички опции отворени.

Кадилак ще се присъедини към F1 през 2026 г. Отборът получи одобрението на ФИА и F1 след дълга битка, продължила близо две години.

Американският екип вече си гарантира доставчик на двигатели и скоростни кутии- Ферари- и продължава наемането на технически персонал. Единственото непотвърдено нещо остава пилотския състав. За момента Кадилак продължава да не обявява кои ще са пилотите за първия сезон на марката в F1.

Очакванията са Кадилак да разполага с пилот от САЩ. Това беше споменато няколко пъти от Марио Андрети. Световният шампион от сезон 1978 призна, че стратегията на отбора е да разполага с млад американски талант, както и пилот с предишен опит във Формула 1. Във втората графа влизат много имена, включително Серхио Перес, Валтери Ботас, Гуаню Жу и др.

Наскоро Марио Андрети призна, че осигуряването на американски пилот остава приоритет за най-новия отбор в F1. Той обаче призна, че това може би няма да се случи още през 2026 г.

„Времената се менят и се променят до известна степен. От сега до началото на окончателния план може да има някои неща, които ще се променят. Ето защо ви казвам, че държим възможностите си отворени“, заяви Андрети пред ESPN.

„Отново ще повторя, че бихме искали да имаме поне един американски пилот. Това е целта ни. Би било добре, ако той дойде веднага, ако ли не, винаги ще продължим да го търсим“, добави американецът.

Най-голямата пречка за амбициите на Кадилак е суперлицензът. В момента няма голям брой американски пилоти, които разполагат с този толкова важен пропуск.

„В Америка няма голям избор заради лицензирането и всичко останало“, призна Марио Андрети.

За да получат право за участие във Формула 1, пилотите трябва да съберат достатъчно точки в различни състезателни серии. Някои американски пилоти са постигнали успехи в Индикар и други шампионати в САЩ. Въпреки това те няма как да преминат в F1 поради системата за точкуване на ФИА, която повече възнаграждава европейските младежки формули.

Подобно на Греъм Лоудън, Андрети подчерта, че основната отговорност на Кадлиак е да предложи възможно най-конкурентния пилотски състав.

„Отборът има отговорността да се опита да състави възможно най-конкурентната ситуация, що се отнася до пилотите. Това също е огромна отговорност. Ето защо Греъм Лоудън е прав – не можем да казваме, че задължително трябва да има американски пилот. Това е нещо, което бихме искали, но няма гаранция, че ще се случи веднага.“

Основният фаворит за място за едното място в Кадилак е Колтън Херта. Американецът на няколко пъти беше близо до участие в F1 и направи тестове с Макларън. За нещастие, Херта не разполагаше с достатъчно точки в книжката си, за да получи суперлиценз. Това може да се случи ако финишира в топ 5 през тазгодишната кампания в Индикар. Според Марио Андрети, Херта продължава да е най-подходящият американски пилот за екипа

„Мисля, че е така. Трябва да погледнете къде и как е тренирал и колко добър е бил веднага, когато се е върнал в Щатите“, обясни той. „Понякога не можеш да прецениш даден пилот в конкретен сезон заради функциите на отбора и т.н. По принцип той тренираше точно като Ландо Норис, когато преминаваше през Формула 3 и другите категории в ранните етапи на кариерата си. Той живееше известно време в Европа. Но му състезания на най-високо ниво бяха когато се върна в Америка.“

„Майкъл [Андрети] го издигна доста рано до най-високото ниво. Той все още е най-младият пилот, спечелил състезание в Индикар на 18-годишна възраст. Има някои качества, които много хора не виждат. Аз обаче виждам, че при Колтън това са качества на пилот от F1. Но ситуацията там все още е променлива и отворена за всякакви възможности“, заключи Марио Андрети.