Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Кадилак няма задължително да има американски пилот още през 2026 г.

Кадилак няма задължително да има американски пилот още през 2026 г.

409
0
Кадилак F1, GM, GM/Кадилак
снимка: GM

Греъм Лоудън разкри малко повече подробности относно пилотския състав на Кадилак. Британецът обяви, че първите състезатели на отбора ще бъдат избрани на база на техните качества, а не защото са американци. Лоусън все пак остави отворена вратата за пилот от САЩ като Колтън Херта.

Кадилак ще се присъедини на стартовата решетка следващата година. В края на миналата седмица американският отбор получи окончателно одобрение от ръководството на F1 и ФИА. Така пред екипа няма никакви пречки за участие след влизането на новите технически правила в спорта.

Отборът вече привлече голям брой специалисти с опит в F1 и отвори своя база във Великобритания. Разработването на новия болид пък се случва във въздушния тунел в Кьолн. Начело на Кадилак F1 Тийм застана Греъм Лоудън. Преди това британският бизнесмен ръководеше отбора на Маруся, който преди това се казваше Върджин Рейсинг.

Кадилак тепърва ще обяви пилотския състав за първата си кампания в F1. Говорите се, че американците са провели разговори с различни пилоти. Според Марио Андрети, екипът със сигурност ще има състезател от САЩ. Световният шампион за 1978 г. посочи Колтън Херта като водещ кандидат за едното място в отбора

В края на миналата седмица Лоудън изложи философията на Кадилак за избор на пилоти. Според британеца, националността на кандидатите няма да бъде от особено значение. Лоудън вярва, че пилотите ще бъдат избрани „по заслуги“, а не защото са от дадена страна.

„Определено избираме по заслуги. F1 не е детска площадка, това е върхът на световния автомобилен спорт“, сподели Лоудън.

Забавеното потвърждение за участие постави Кадилак в малко неприятна позиция спрямо повечето екипи, които вече са сключили договори с млади и бързи пилоти.  Лоудън призна този недостатък, но пък изрази увереност в наличния избор на състезатели.

„Мисля, че по отношение на времето е малко странно, защото не сме в синхрон с другите отбори. Ние не бяхме на пазара на пилоти по време на доста критичния последен период. Следователно определени пилоти са обвързани за дълги периоди от време.“

„За наше щастие, има много добри пилоти, които са на разположение. Но нямаше как да бъдем част от пазара, докато не беше потвърдено участието“, продължи ръководителят на Кадилак. „За нас е важно да разговаряме с редица потенциални кандидати. Виждаме ли много талантливи пилоти, които в момента не са на стартовата решетка? Да, виждаме го.“

„Ще бъдем доста заети да разговаряме с няколко души. Телефонът ми със сигурност ще бъде зает. Да, ще бъде малко трудно поради ситуацията, в която се намираме като нов отбор и че графикът не е така изработен, както обикновено.“

„Обикновено за всички нас, които участваме в преговорите с пилотите, графикът е доста ясен. Но там лесно могат да се намерят половин дузина, ако не и повече кандидати, които предлагат изключително добри качества да бъдат в F1 или да се завърнат там“, обясни ръководителят на Кадилак.

Сред спряганите имена са опитни пилоти като Серхио Перес, Валтери Ботас. и дори Даниел Рикиардо. Говори се, че мексиканецът вече води напреднали разговори с екипа. Друг кандидат е Гуаню Жу. Китаецът също остана без титулярно място и в момента е резервен състезател на Ферари

„Смятам, че Жу свърши изключително добра работа при трудни обстоятелства. Това, което всъщност го прави доста полезен за мен, е, че не е задължително да обяснява предисторията на способностите си. Аз бях част от неговия екип и виждах всичко от първо лице, така че това е предимство“, каза Лоудън.

Съвсем очаквано, Лоудън побърза да разсее всякакви съмнения за пристрастност, тъй като доскоро беше част от мениджърския екип на Жу.

„Налице са правилните проверки и баланси. Няма никакво фаворизиране в конкретна посока спрямо него или който и да е друг пилот, с когото може да работим в бъдеще. Ние сме там, за да си свършим работата, така че ще избираме пилотите по заслуги. Има някои наистина добри такива, включително Жу“, заяви ръководителят на Кадилак.

Лоудън призна, че разговорите по тази тема едва сега започват остава предпазлив по отношение на конкретиката.

„Малко е рано да навлизаме в подробности, защото едва сега сме в състояние да проведем смислени разговори. Но със сигурност искаме да имаме пилоти, които могат да допринесат за цялостната програма.“

Най-логичното решение е Кадилак да разполага с американски пилот. Това би помогнало за допълнително увеличаване на популярността на F1 и тима в този регион на света. Лоудън остави отворена вратата за евентуален състезател от САЩ, макар и да не го определи като приоритет №1

„Очевидният въпрос е дали ще имаме американски пилоти. Лично аз не виждам причина, поради която американски пилот да не може да бъде избран и по заслуги“, каза Лоудън.

„Това със сигурност е нещо, което феновете биха искали да видят. Не виждам причина това да не се случи. Но първостепенната цел са заслугите. Имаме работа за вършене.“

„Не виждам някакъв особен проблем. Не предвиждам никакъв конкретен проблем на този фронт. Както вече казах, изборът на пилоти определено ще бъде по заслуги. Това, което се опитвам да подчертая, е, че даден американец може да бъде добър пилот във Формула 1.“

Накрая ръководителят на Кадилак коментира и слуховете за Колтън Херта. Според него, американският пилот първо трябва да събере достатъчно точки за суперлиценз, преди да бъде смятан за сериозен кандидат.

„Той няма необходимия брой точки за суперлиценз“, коментира Лоудън. „Ако случаят остане такъв, това ще бъде пречка за него. Не можем да изберем пилот, който няма точки. Това е реалният свят, в който живеем и просто трябва да го вземем предвид.“

Въпреки това Лоудън призна, че Херта е бърз и способен млад пилот.

„Дали това, че не е достигнал или не е на прага за суперлиценз, по някакъв начин влияе на способността му да кара състезателен автомобил? Не. Той е невероятно талантлив пилот. „Не е шокираща новина, че ще искаме да разгледаме Колтън заедно с цял куп други пилоти“, заключи директорът на Кадилак F1 Тийм.