Кадилак показа снимки и технически подробности на своя прототип LMDh, който ще дебютира през 2023 г. Моделът носи работното име Project GTP Hypercar.
Новият Кадилак ще се състезава в световния шампионат за издръжливост на ФИА (WEC), както и в американския му еквивалент IMSA от следващата година. Прототипът има семейна прилика с настоящия DPi-V. R, който се състезава в Съединените щати от 2017 г.
When luxury goes Hyper! @CadillacVSeries previews its stunning new look ahead of the 2023 World Endurance Championship debut!#WEC #LeMans24 @Cadillac pic.twitter.com/wB8ZdQBVdg
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) June 9, 2022
Американската корпорация Дженерал Моторс (GM) се възползва от свободата на правилника на LMDh, за да включи така наречените „ключови характеристики на марката.“ Тя свързва автомобила с бъдещето на Кадилак, в това, което описва като трето поколение прототип на марката след Northstar LMP900 от 2000-02 г. и DPi-V. R.
„Хиперавтомобилът Project GTP е уникално съчетание на форма и функционалност. Също така демонстрира естетиката на бъдещото представяне на Кадилак.“, сподели главният дизайнер на марката Крис Микалаускас.
„Имаме още много работа – от предстоящия състезателен хиперавтомобил, до производството на невероятни серийни автомобили.“
„Kaдилак отново ще се състезава на световната състезателна сцена. Всички ние сме развълнувани от завръщането си в Льо Ман след 20 години. Участвайки в шампионатите IMSA и WEC през сезон 2023, Кадилак Рейсинг има възможност да демонстрира своите възможности, майсторство и технологии.“, сподели вицепрезидентът на марката Рори Харви.
Разработен от Кадилак Дизайн, Кадилак Рейсинг и Далара, хиперавтомобилът Project GTP включва ключови характеристики на дизайна на марката. Елементи от наследството на луксозния американски производител са вертикално осветление и плаващи лопатки. Те присъстват навсякъде и свързват хиперавтомобила Project GTP с бъдещето на Кадилак.
От 2017 г. насам, Кадилак се състезава в челото на американските спортни автомобилни състезания в шампионата на производителите IMSA. Марката е постигнала множество победи, подиуми и шампионски титли с модела Cadillac DPi-V.R. Те включват няколко победи в 24-те часа на Дайтона. Сега всички се надяват тези успехи да се пренесат и в световния шампионат за издръжливост (WEC).
„Огромна чест е да се състезаваш за общата победа в Льо Ман с емблематична американска марка. Целият екип е развълнуван да продължи да гради състезателното наследство на Кадилак, като се изправи срещу най-добрите производители на международно ниво. Освен това ще вземе участие най-трудното и престижно състезание в целия свят“, сподели мениджърът на програмата за спортни автомобили на GM Лаура Уонтроп Клаузер.
Новият състезателен автомобил ще се задвижва от изцяло нов 5.5-литров DOHC V-8, който ще бъде свързан с общата хибридна система на клас LMDh.
Кадилак не е единствената марка, която ще участва в новото поколение на състезанията за издръжливост. Наскоро Пежо показа своя хиперавтомобил, който ще дебютира на Монца. Също така Порше се завръща през следващата година, а Ламборгини ще направи своя дебют през 2024 г. Италианската компания ще си партнира с Лижие.