Кадилак приключи първия тест на своя прототип за 2023 г. Новата машина на американската марка ще се състезава едновременно в световния шампионат за издръжливост (WEC) и американският му еквивалент IMSA. Зад волана на новия прототип LMDh бе новозеландският пилот Ърл Бамбър.
Преди месец Кадилак представи модела Project GTP Hypercar. Новият автомобил заменя досегашният модел Кадилак DPi-V. R, който от въвеждането на международните правила за прототипи Дайтона в IMSA през 2017 г. е спечелил 27 победи в състезания, три шампионата на производителите и три отборни шампионата и три шампионата на пилотите.
„Вълнуващо е да видим как се отплащат упоритата работа и изобретателността на целия екип. Сезон 2023 обещава да бъде един от най-конкурентните досега. Очаквам с нетърпение да разработим състезателния автомобил с допълнителни тестове на пистата, обратна връзка с пилотите, както и в аеродинамичния тунел“, сподели асистент-мениджърът на програмата на Кадилак Калвин Паркър.
Така не бе разкрита пистата, на която са били направени първите обиколки на новия прототип на Кадилак.
The first time a race car turns a wheel on a track, it’s a monumental moment. When it’s the 2023 Cadillac race car–destined to make its return to Le Mans–it’s an iconic moment. Stay tuned for more. #CadillacRacing #BEICONIC #LEMANS24 #IMSA #WEC pic.twitter.com/pQ4g7F7KKG
— Cadillac Performance (@CadillacVSeries) July 8, 2022
Разработването на новия автомобил ще продължи през остатъка на тази година. Следващият тест ще бъде на пистата Роуд Атланта в периода 3-5 октомври. След това Кадилак ще направи двудневни изпитания в Дайтона от шести до седми декември.
Прототипът разполага с новата система за оползотворяване на енергията. Тя съчетаваща моторния генератор на Бош, батерията на Уилямс Адвансд Енджиниъринг и скоростната кутия на Xtrac. Автомобилът е с мощност 680 к. с. е първият хибриден прототип на Кадилак. Бамбър спечели тазгодишното издание на 12-те часа на Себринг, карайки за екипа на Кадилак. Заедно с него бяха бившият пилоти от Формула Е Алекс Лин и Нийл Яни. Самият Бамбър беше много впечатлен от новия прототип на Кадилак за 2023 г,
„Това беше грандиозно събитие, което се случи благодарение на пълните групови усилия на Кадилак, Чип Ганаси Рейсинг и Далара. Беше доста вълнуващ да се кача в автомобила за първи път и да усетя как ще изглежда бъдещето“, каза Бамбър.
„До момента е свършена толкова много работа по състезателния автомобил за 2023 г. Нямам търпение да го видя да полети през следващия сезон.“
Новите машини на Кадилак ще бъдат управлявани от екипите на Чип Ганаси Рейсинг и Екшън Експрес Рейсинг. Очаква се по-късно тази година да бъдат обявени допълнителни подробности.
„Първите обиколки са началото на агресивен график за тестове преди началото на следващата година. Екипът ни е посветен на това да продължи богатото наследство на Кадилак Рейсинг. Нашата марка винаги иска да се бори за победата на всяка една писта“, каза мениджърът на програмата за спортни автомобили на GM Лаура Уонтроп Клаузер.
Преди няколко дни Ферари също направи първи тест на своя прототип LMH. Това се случи на частната писта на Скудрерията във Фиорано. Зад волана на новият автомобил бе заводският пилот на Ферари Алесандро Пиер Гуиди.