Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Как F1 екипите се опитват да свалят теглото на колите си

Как F1 екипите се опитват да свалят теглото на колите си

1840
0
Гран при на Бахрейн, Сахир, старт, Формула 1, F1
снимка: Майкъл Потс

Свалянето теглото на F1 болидите понастоящем е една от основните задачи на отборите в Гран при. Само една от колите – Алфа Ромео C42 – е на определената минимална граница от 798 кг. Всички останали са по-тежки. Повишаването на теглото за сезон 2022 е общо 46 кг. Последните 3 кг бяха приети в навечерието на Гран при на Бахрейн, след като още от предсезонните тестове в Барселона имаше сериозно лобиране за вдигане на минималния праг.

Според информация на Ауто Мотор унд Шпорт Ред Бул и Мерцедес са с по 15 кг над лимита, Ферари – с 10 кг, Макларън и Хаас – с по 5 кг

Ред Бул подготвя новости за четвъртия кръг от първенството – Гран при на Емилия Романя, с които да намали теглото на RB18. От Мерцедес, където се борят с много повече проблеми обаче, смятали, че ще постигнат тази цел чак през лятото.

Причината за по-бавното развитие в тази посока е ограничението на F1 бюджетите. Вече многократно бе посочвано, че сложеният лимит на харчовете принуждава отборите много внимателно да преценяват какви новости да произвеждат и кога да ги въвеждат. В дните на неограничени средства се изследваха десетки варианти, но сега има граници и за работата в конструкторските отдели, и за изпитания в аеротунелите. Затова се търси абсолютно всяка възможност за спестяване дори на грамове.

От Алфа Ромео посочват, че ако колата е изцяло боядисана, то това означава около 6 кг по-високо тегло

Поради тази причина в Астън Мартин например кутиите за радиаторите и задното крило не са в британското зелено на екипа. Така се спестяват 350 грама. Крилата на Ферари и Алфа Ромео също са без боя, при Ред Бул и Мерцедес други елементи са оставени без декоративния слой цвят.

„В Ред Бул остава впечатлението, че им е свършила боята. Долната част на страничните панели е черна“, се посочва в материала на Ауто Мотор унд Шпорт.