Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Как се промени виждането на Ред Бул от „състезанията да се решават...

Как се промени виждането на Ред Бул от „състезанията да се решават на пистата“ до „спиранията ги превръщат в тото“

3440
0
Формула 1, F1, Гран при Австралия, Албърт парк, Мелбърн, Ред Бул, Астън Мартин, Мерцедес
снимка: Ред Бул Контент Пуул

В дългата пауза между Гран при на Австралия и Азербайджан анализите на надпреварата в Мелбърн продължиха по-дълго от обичайното. В един от тях бивш инженер на Ферари отбеляза любопитна промяна в мнението на Ред Бул относно спирането на състезание и подновяването му броени обиколки преди карирания флаг. Ернест Кноорс е нидерландец и бивш кадър на Ферари, който понастоящем има компания в родината си за реставрация на състезателни и нормални автомобили. Освен това е коментатор за нидерландското издание на Моторспорт, където и коментира наблюдението си, произлизащо от коментар на Кристиан Хорнер след състезанието на пистата Албърт парк.

„Мисля, че предпочитанието винаги е надпреварата да завърши в реални състезателни условия. Така че ако спирането е дало възможност трасето да се изчисти, отколкото останалите обиколки да са просто каране зад сейфти кара, то това е правилното действие“, каза Хорнер.

„Проблемът е, че когато си водеща кола и цял следобед контролираш аванс от около десетина секунди изведнъж така се вкарва огромно неизвестно и всичко се превръща в някаква степен в тото. Винаги е разочароващо, когато се появи червен флаг три обиколки преди финала. Когато си лидер, може само да загубиш от този момент нататък. Като всички подобни ситуации, има какво да се научи“, коментира още ръководителят на Ред Бул след Австралия

Съветникът на тима от Милтън Кийнс Хелмут Марко допълни, че последното спиране само направило състезанието „по-опасно“. В края на сезон 2021 реакцията на Хорнер бе различна.

„Те (рейс контролът – б.р.) искаха наново да пуснат състезанието. Това абсолютно бе правилното решение“, каза тогава шефът на Ред Бул.

Кноорс нарече коментара на Хорнер след Австралия „доста странна реакция“.

„Всички знаем какво стана през 2021 г. и тогава те (Ред Бул – б.р.) се съгласиха (със спирането), разбира се. Сега не е така“, посочи той

Според бившия инженер на Ферари рейс контролът е свършил каквото се е очаквало от тях.

„Дадоха възможност на всички да си сменят гумите. Особено на онези, които пострадаха при преминаване върху отломки от Хаас-а на [Кевин] Магнусен. Така се гарантират еднакви условия за всички. Случилото се на пистата е резултат от особеностите на самата писта. В Мелбърн инцидентите на старта са почти неизбежни“, допълни той.