Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Как се справят пилотите на Макларън с жегата и влажността в Малайзия

Как се справят пилотите на Макларън с жегата и влажността в Малайзия

66
0
Дженсън Бътън

Комбинацията жега-влажност в Малайзия е една от най-обсъжданите теми преди кръга от Формула 1 там. Пилотите ще карат в неделя 310 км на Сепанг при близо 90% влажност и температури в кокпита от порядъка на 50 градуса – облечени в овъролите си и изпитващи сили до 4G в най-бързите завои на Сепанг. Това поставя организма им на екстремни натоварвания и справянето с подобна задача е от огромно значение за доброто представяне.

Причината, поради която Гран при на Малайзия е смятана за най-трудното състезание в календара на Формула 1, е средата, в която карат момчетата. Пистата също не е лесна и допринася за увеличаване на натоварването. Със сигурност това са най-тежките и неудобни условия, събрани в два часа – обяснява мениджърът на програмата за подобряване физическото състояние в Макларън Клейтън Грийн. – Повечето тренировки са вече направени през зимата, така че Люис [Хамилтън] и Дженсън [Бътън] да са във възможно най-добра форма на настоящия етап от сезона. Те вече са на страхотно ниво.

Загубата на 5 кг телесно тегло е един от показателите за това колко тежка е надпреварата в Малайзия. Около 3 от тях изчезват в самото състезание, като това се дължи основно на потенето. Ако се допусне сериозно дехидратиране пък, се появяват грижи с нервната система и куп други неприятности. За справяне с ефектите от толкова сериозна загуба на телесни течности, Клейтън се грижи пилотите на Макларън да имат на разположение специални напитки за различните условия в отделните кръгове от шампионата. Бътън и Хамилтън изпиват до три литра от тази, която е предназначена за тропическия климат на Малайзия и Сингапур плюс всичко останало, което им се допие като вода, сок и т.н.

Въпреки всичко обаче пилотите никога не слизат от колите след малайзийската надпревара, твърдейки, че се чувстват чудесно. За тях цялото изживяване определено е ужасно. Не стига, че работят в жегата в гаражите – в колата е още по-горещо! – обяснява Клейтън.

Един от най-натоварените органи в цялата гореописана ситуация е сърцето. В повечето стартове от календара се достигат около 80% от максималната сърдечна честота, на Сепанг се прескачат 85% – 190 удара в минута и нагоре. Като се има предвид, че средната стойност е 60-80 удара, то това дава максимално ясна представа за напрежението и условията, понасяни от състезателите в кокпита, които при това продължават до два часа в самата надпревара.