Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Какво предизвика отпадането на Верстапен: Сбъркана настройка, грешка при монтиране или проблем...

Какво предизвика отпадането на Верстапен: Сбъркана настройка, грешка при монтиране или проблем със спирачната система?

7209
0
Макс Верстапен, Ред Бул
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Причината за отпадането на Макс Верстапен от Гран при на Австралия – първото за него от състезанието пак на Албърт парк през 2022 г. – бе потвърдена още по време на самото състезание миналата неделя: проблем със задна дясна спирачка. От Ред Бул заявиха, че започват разследване какво точно се е случило. Досега има три теории как се е стигнало до проблема.

„Спирачката изглежда е с проблем почти от старта на състезанието. След това карането е било, както го описа Макс, като с дръпната ръчна. Това доведе до няколко проблемни момента на трасето“, коментира Кристиан Хорнер.

„След това, разбира се, температурата се покачваше и покачваше, което доведе до пожара. Прибрахме всичко и преглеждаме компонентите. Ще се постараем да извършим необходимия анализ, който да ни посочи какво причини повредата.“

„Ясно е също така, че пилотът е ядосан непосредствено след отпадане, когато слезе от колата си. Според мен обаче Макс беше наистина мил с екипа и всички механици. Ние сме един отбор и това отпадане наранява всички ни по един и същи начин. Въпросът е да си вземем поука от него. Две години не бяхме имали никакви отпадания заради технически проблеми, което е забележително. Затова е важно да разберем причината, да си направим изводите и да продължим напред“, допълни Хорнер.

Ред Бул работи с Брембо и производителят на спирачни системи направи изявление, в което посочи, че проблемът на Верстапен не е свързан с използваните материали или някой от техните компоненти.

Не са били открити аномалии в елементи или проблем с материал. Това, допълват от Брембо, означава, че производителят не носи пряка отговорност за повредата. Изявлението не е потвърдено от страна на Ред Бул

Казаното на Брембо насочва вниманието към избраните от отбора от Милтън Кийнс настройки и/или монтирането. За това обаче досега също няма информация от страна на отбора от Милтън Кийнс.

Откриването на причината за повредата е затруднено от факта, че Верстапен кара доста време при толкова високи температури на спирачната система, която накрая се запали, посочи Бърни Колинс. Бившият главен стратег на Астън Мартин понастоящем е сред анализаторите на Скай Спортс и официалния сайт на Формула 1.

„По радиото имаше много малко обсъждане на спирачките и температурата им. Няма реална информация като например от питуола да кажат, че има проблем. Не се дискутира покачваща се температура, а това би трябвало да го има в данните. При подобна ситуация, каквато се случи и с [Естебан] Окон, когато имаше грижи с попаднала в спирачната система слюда от каска, първото нещо, което се прави, е спиране в бокса. Дори да не искаш да минаваш през пита, защото е по-добър вариант от отпадане и ситуацията, която видяхме (при Верстапен).“

„Но заради пожара ще има много малко останали доказателства. При това положение ще се разчита на данните. Може да е какво ли не. Ще се проверява как са монтирани отделни компоненти. Какъв е бил жизненият им цикъл. Какви проверки са били направени преди елементите да се озоват на самата кола. Трябва да се проверят страшно много неща. Бих се изумила, ако не са видели покачващата се температура предварително или не са предприели нещо“, добави Колинс.