Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Калениус: Не е необходима промяна единствено в името на промяната, Бърни призова...

Калениус: Не е необходима промяна единствено в името на промяната, Бърни призова за връщане на V8

2864
0
Мерцедес, Бракли, завод, фабрика
снимка: Мерцедес

Промяна в задвижващите системи за Формула 1 не е необходима единствено в името на това да има някаква промяна, заяви председателят на бордовете на Даймлер и Мерцедес-Бенц Ола Калениус. Шведът е известен с предпочитанията си към електрификация на двигателите в автомобилната индустрия още преди да оглави концерна. В момента той провежда политика на свиване на разходите. Към края на 2020 г. заяви, че Мерцедес няма намерение да излиза от Формула 1, но ще намали харчовете за спортни програми. Това вече се осъществява – компанията редуцира значително дела си в F1 отбора от Бракли. Ineos купи малко над 30% от тима и стана равнопоставен акционер с Даймлер и Тото Волф.

„В съзнанието ми няма съмнение, че е необходимо тенденцията да е към по-голямо електрифициране. Така че онази част от задвижващата система, която получава енергия от възобновяеми източници, ще се увеличава. Според нас горивата с намалени вредни емисии или дори напълно синтетични такива ще имат сериозна роля в бъдеще. Това също ме вълнува.“

Ола Калениус
Ола Калениус; снимка: Мерцедес

„Нещото, което не бива да се забравя по отношение развитие на задвижващите системи във Формула 1, е, че не е необходима промяна единствено в името на промяната, защото ще се похарчат много пари. Затова е нужно спортът да е и финансово устойчив“, обясни Калениус

„Това според мен означава, че трябва да преценим опциите си, да вървим към електрификация, по-ниски вредни емисии, но не и да променим абсолютно всичко. Подобно нещо би било само загуба на финансови ресурси. Така че производителите ще намерим баланс.“

Междувременно Бърни Екълстоун отново сподели мнението си по въпроса за двигателите във Формула 1. Според него най-евтиният и популярен сред феновете вариант би бил връщане към атмосферни V8 агрегати.

„Пак ще имам проблеми заради това, но предлагам да се върнат добрите стари атмосферни двигатели. Те са достъпни за всички. Ще намалим разходите за мотори, ще върнем звука и можем да ги използваме в продължение на пет години, докато решим какви ще са бъдещите агрегати.“

„Не е необходимо Формула 1 да върви успоредно с последните тенденции в автомобилната индустрия. Всички забравят, че това е развлекателен бизнес и ако зрителите не се забавляват, то всичко ще приключи“, смята Екълстоун

„Много неща се промениха в света. Всички ще се сдобият с електроавтомобили – политиците ще се погрижат за това. Няма да можете да пътувате в градовете с коли с бензинови мотори. Хората ще кажат: „Чакайте малко, защо болидите във Формула 1 не са с електрически двигатели?“ След няколко години автомобилните производители просто ще спрат да правят коли с бензинови или дизелови мотори. В Хонда вече взеха такова решение. Ред Бул иска да продължи да ползва техните задвижващи системи, но това е възможно само ако останалите се съгласят да замразят правилата. В противен случай ще продължат да харчат огромни средства, за да останат в челото.“

„Дайте просто да се отървем от сегашните задвижващи системи, които бяха ужасно глупава идея. На зрителите по трибуните не им е интересно колко са ефективни, какъв разход на гориво и мощност имат. Едно време Макс Мозли каза, че звукът нямал значение, но това не е вярно. Звукът винаги е бил важен.“

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter.