Отборите от Формула 1 познават прекрасно пистата Каталуния до Барселона
Тазгодишният уикенд за Гран при на Испания обаче ще е предизвикателство заради това, че екипите ще се състезават с новите болиди, създадени по въведените от тази година технически правила.
Пирели ще предостави най-твърдите гуми от гамата си за 2022 г. на отборите за уикенда на пистата до Барселона. C1, C2 и C3 ще са съответно хард, медиум и софт. Изборът на смеси е същият като миналата година. Поведението на гумите на пистата Каталуния е добре известно на отборите, които провеждат там и предсезонни тестове от години. За последно екипите бяха на испанското трасе преди три месеца точно за изпитания преди старта на новия сезон. Условията сега ще са много по-различни – през май е значително по-топло, отколкото през февруари. Освен това повечето коли се промениха значително в сравнение със спецификациите, които се появиха тогава на писта. Въпреки това наличието на данни от предходни сезони помага много на екипите в подготовката им за Гран при на Испания.
Не се очаква някаква сериозна еволюция на пистата Каталуния
По самото трасе няма промени. Според метеорологичната прогноза времето ще е топло и слънчево. Температурите ще се покачват и ще достигнат най-високите си стойности в деня на състезанието – неделя. Тогава максималната трябва да достигне 28 градуса.
Миналогодишната стратегия, с която Люис Хамилтън спечели Гран при на Испания, бе с две спирания в бокса.
„Трудно е да се каже нещо ново за Барселона, тъй като това вероятно е най-добре познатото от всички трасета в календара“, коментира спортният директор на Пирели Марио Изола.
„Има по малко от всичко. Последният сектор е много техничен и е особено важен по отношение на грижата за гумите. Отборите ще имат възможност да преценят прогреса си от началото на сезона досега, макар че времето ще е много по-топло и вероятно твърдите гуми ще се използват значително повече в сравнение с тестовете.“
Senna 🆚 Mansell 🤯
We’ve been racing wheel-to-wheel in Spain for decades! 🤩#SpanishGP #F1 pic.twitter.com/hWfF5VgH7O
— Formula 1 (@F1) May 17, 2022